لیر ترکیه به پایین ترین نرخ خود در طول تاریخ رسید

© Fotolia / BasPhoto ترکیه مسیر رسیدن نفت جهادیون به کشورهای جهان – قسمت دوم
 ترکیه مسیر رسیدن نفت جهادیون به کشورهای جهان  – قسمت دوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2023
اشتراک
بلومبرگ می نویسد کاهش قیمت لیر ترکیه در معاملات امروز چهارشنبه 7 ژوئن ادامه یافت . از ابتدای هفته، نرخ مبادله لیر در حال شکستن رکوردها را یکی پس از دیگری شکسته و برای دوازدهمین روز متوالی روند نزولی را طی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، از صبح امروز نرخ لیر با 7 درصد کاهش به 23.1621 در هر دلار رسیده است و از زمان انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، تاکنون 12 درصد کاهش یافته است.
اردوغان تنها دو وزیر از کابینه قبلی را در کابینه جدید باقی گذاشته و وزیر جدید وزارت دارایی و خزانه داری مهمت شیمشک - استراتژیست سابق مریل لینچ که انتظار می رود به سیاست های اقتصادی و مالی سنتی تر بازگردد - گفته است که دستیابی به ثبات مالی کلان و کاهش تورم هدف اصلی وی خواهد بود.
Турецкая лира  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2023
گزارش و تحلیل
چگونه بازارهای مالی غربی تلاش کردند که لیر ترکیه را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به زمین بزنند
بلومبرگ می نویسد تا کنون نرخ لیر به نرخ بازار سیاه که در صرافی های بازار بزرگ استانبول شکل می گیرد، رسیده است. به گفته تحلیلگران این آژانس، این نتیجه کاهش فشار بر بازار ارز توسط مقامات ترکیه است.
سقوط لیر ترکیه در بحبوحه ادعای معامله گران مبنی بر اینکه وام دهندگان دولتی برای محافظت از آن، فروش دلار را به حالت تعلیق درآورده اند، اتفاق می افتد، که نشانه ای از رد مداخلات پرهزینه توسط دولت جدید ترکیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала