مسکو از جامعه جهانی خواست تا اقدامات کی یف در نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا را محکوم نمایند

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت امور خارجه روسیه
ساختمان وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه جامعه جهانی را به محکوم کردن جنایت اوکراین در نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا فراخواند.
وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که طرف روسی از جامعه جهانی می خواهد تا اقدامات جنایت بار مقامات اوکراین در رابطه با نیروگاه برقی آبی کاخوفسکایا را محکوم نمایند.

در اطلاعیه دستگاه دیپلماسی فدراسیون روسیه آمده است: "از جامعه جهانی می خواهیم تا اقدامات جنایت بار مقامات اوکراین که دائما مشخصه غیر انسانی بیشتری را پیدا کرده و تهدیدی جدی را برای امنیت منطقه ای و جهانی ایجاد می سازند، محکوم نمایند".

در این وزارتخانه اعلام کردند که مسکو مصمم به طرح مسئله جنایت رژیم کی یف در خصوص نیروگاه کاخوفسکایا در عرصه های بین المللی می باشد. وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: "طرف روسی بررسی این جنایت رژیم کی یف در شورای امنیت سازمان ملل متحد، نهاد های قانونی و قانوگذاری سازمان همکاری و امنیت اروپا و سایر نهادهای بین المللی را آغاز می نماید".
شایان ذکر است که بخش فوقانی نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا شب گذشته در نتیجه بمباران نظامیان اوکراینی تخریب شد، اما خود سد آسیبی ندیده است. به نظر می آید که این حمله نظامیان اوکراینی از سامانه موشکی چندپرتابه "الخا" صورت پذیرفته است. دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرد که یکی از اهداف انفجار این نیروگاه توسط رژیم کی یف، مربوط به این است که کریمه را از آب محروم سازند.
شایگو: رئیس پنتاگون کشوررا عوضی گرفته است. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2023
شایگو حمله به نیروگاه کاخوفکا را "جنایت تروریستی کی یف" خواند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала