ترویکای اروپایی اقدامات داوطلبانه ایران در چارچوب توافق با آژانس را کافی نمی داند

© AFP 2023 / Atta KenareИранская атомная станция в Бушере
Иранская атомная станция в Бушере - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2023
اشتراک
فرانسه، آلمان و بریتانیا با صدور بیانیه ای مشترک اقدامات داوطلبانه ایران در چارچوب توافق با آژانس را کمتر از انتظارات نامیدند.
به گزارش اسپوتنیک، سه کشور فرانسه، آلمان و بریتانیا بیانیه مشترکی را در خصوص برنامه هسته ای ایران در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر کردند که در آن اقدامات داوطلبانه ایران در چارچوب توافق بدست آمده با آژانس را ناکافی و کمتر از سطح انتظارات نامیدند.

در این بیانیه آمده است: " یران باید فورا بیانیه مشترک (با آژانس) را به طور کامل اجرا کند. طیف کامل یافته‌هایی که در گزارش مدیرکل بیان شده هشداردهنده است. ایران بدون شک و بدون کاهش در مسیر افزایش برنامه هسته‌ای خود قرار دارد. فعالیت های آن تهدیدی آشکار برای امنیت منطقه ای و جهانی است".

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه شورای حکام این نهاد اعلام کرده بود که روند اجرای توافق با ایران آغاز و پیشرفت هایی در این خصوص حاصل شده است.
شایان ذکر است که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در پی سفر رافائل گروسی به تهران به توافقاتی در زمینه مشائل پادمانی و سوالات آژانس از ایران در خصوص برنامه هسته ای این کشور دست یافتند که در چارچوب آن ایران تعهداتی را بصورت داوطلبانه بر عهده گرفته بود که به آژانس اجازه راستی آزمایی و نظارت بیشتر را بدهد.
نتانیاهو از آمادگی اسرائیل برای جنگ با ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2023
نتانیاهو آژانس انرژی اتمی را به تسلیم شدن در برابر ایران متهم کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала