گزارش و تحلیل

استرالیایی ها: غرب در اوکراین، دست به خودزنی زده است

© REUTERS / Valentyn Ogirenkoتصویب اولیه طرح لغو ویزا میان اتحادیه اروپا و اوکراین
تصویب اولیه طرح لغو ویزا میان اتحادیه اروپا و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2023
اشتراک
به اوکراین وعده خودروهای زرهی Hawkei استرالیا داده شد. استرالیایی ها می گویند که بهتر است اوکراین را به روسیه بدهند.
اسپوتنیک، TheSydneyMorningHerald، استرالیا: چند ماه است که اوکراین، خودروهای زرهی موشکی تمام چرخ متحرک استرالیایی هاوکی Hawkei را درخواست کرده که "شماره یک" در فهرست آرزوهای الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین است. پس از ملاقات با همتای استرالیایی خود ریچارد مارلس در سنگاپور، او از "وسایل نقلیه زرهی برجسته استرالیایی با عناصر پدافند هوایی" تمجید کرد. به نظر می رسد استرالیا تصمیم به تحویل آنها گرفته است. Hawkei باید محور بسته حمایتی آتی برای اوکراین باشد.
هاوکی یک خودروی زرهی هفت تنی است که مجهز به همان سیستم پدافند هوایی نروژی-آمریکایی است که از کاخ سفید محافظت می کند.
مارلس از اظهار نظر خاص در مورد تحویل هاوکی خودداری کرد، اما گفت که "بحث بسیار مفصلی" در مورد لیست تحویلات به اوکراین انجام شده است و بسته پشتیبانی جدید "به زودی" ارائه خواهد شد.
انتظار می رود این اعلام رسمی همزمان با بازدید آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا از نشست ناتو در ماه آینده در لیتوانی باشد.
کامنت خوانندگان:
LeRaconteuse
زلنسکی به گدایی سلاح ادامه می دهد - و به طرز عجیبی هنوز به او می دهند.
Danmarz2
آیا این یک هدیه به اوکراین است یا ما فقط به آن اجازه "سواری" دادیم؟ چرا استرالیا چنین سخاوتمندی دارد؟
Wanabe17
فاجعه دیگری در راه است. فرستادن هر چیز کوچک به ارتش متفرقه اوکراین فقط کشتار را طولانی تر می کند. اوکراین به دلیل دسیسه های ایالات متحده و توسعه طلبی ناتو در حال از دست دادن جوانان و گل های ملت است. استرالیا فقط این جنون را افزایش می دهد و داوطلبانه ذخایر اسباب بازی های نظامی خود را خالی می کند. وقت آن فرا رسیده است که به این همه لفاظی ها و تشویق ها با دست به پشت زدن، پایان دهیم. وقت آن است که با مسکو بنشینیم و به طور مفصل گفتگو کنیم.
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2023
اعتراف پنتاگون؛ کمک به اوکراین اوضاع حوزه نظامی صنعتی آمریکا را وخیم کرده است
Jian123
آیا ما به دلیل نگرانی صمیمانه از حقوق شهروندی اوکراینی ها، این خودروها را به آنها می فروشیم یا به عنوان دست نشانده آمریکا؟ من شخصاً معتقد ‌ام که غرب باید اوکراین را به روسیه بدهد و دیگرآن را به ورطه ای برای پول ما مانند افغانستان و ویتنام تبدیل نکند.
Ariadne
و در این صورت کدام کشور بعدی خواهد بود؟ من نمی خواهم آنجا باشم.
Arjun Mullick
بعید است که هاوکی تأثیر ملموسی بر روند درگیری داشته باشد. مگر اینکه آن را طولانی تر کند و مرگ و ویرانی بیشتری را برای هر دو طرف به همراه داشته باشد.
Billinudgel
ما باید به نفع خود عمل کنیم و با کشورهای دیگر مسابقه نکنیم که کی بیشتر می‌دهد.
Idon'tmindtellingyou…
ما در حال دامن زدن به جنگی هستیم که اوکراین را ویران خواهد کرد. من به جنگجویان مبلنشین مراجعه می کنم: شما در حال ترکیدن از اهمیت خود هستید، اما آیا دیده اید که برخی از شهرهای اوکراین به چه چیزی تبدیل شده اند؟ به نظر شما این یک برد است؟ یا هنوز امیدوارید که روس ها با دم بین پاهایشان به خانه بگریزند؟
این جریان، آبستن جنگ جهانی سوم است. زمان بازگشت به میز مذاکره و توقف گسترش ناتو فرا رسیده است - جنگ جهانی اول اینگونه آغاز شد. مگر واقعا چیزی یاد نگرفتیم؟
Wanabe17
روسیه اتحاد جماهیر شوروی نیست، مهم نیست ایالات متحده به شما چه می گوید. و به طور کلی روسیه به جایی حمله نکرد. زمانی که احساس خطر کرد، اقدام نمود. پوتین ده سال است که به ناتو هشدار داده است. و توافقات مینسک در اصل یک بلوف بود. غرب آن را تنها به منظور خرید زمان و سلاح برای اوکراین تصویب کرد.
Ariadne
چرا ما مراحل خود را از قبل اعلام می کنیم؟
Mais51
این هنر دیپلماسی نظامی است: تا دشمن تمایل کمتری برای جنگیدن با ما داشته باشد.
Wanabe17
مزخرف. همه این سلاح ها به محض رسیدن به مقصد نابود می شوند. اوکراین در حال تبدیل شدن به زباله دان و محل تخلیه سلاح های مستعمل غربی است. در واقع غرب در اوکراین دست به خودزنی زده است.
روس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2023
اتحادیه اروپا محدودیت های واردات غلات اوکراین را تمدید کرد
Baz
ما نباید از درگیری در اوکراین حمایت کنیم. این جنگ آمریکا و ناتو برای هژمونی است، یک جنگ دیگری که آمریکایی ها ما را به آن کشاندند.
Cootsee
من ترجیح می دهم این پول به سمت دیپلماسی برود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала