اتحادیه اروپا محدودیت های واردات غلات اوکراین را تمدید کرد

© Sputnik / Igor Zaremboروس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است
روس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2023
اشتراک
بر اساس اطلاعیه منتشره در مجله رسمی اتحادیه اروپا، این اتحادیه محدودیت های واردات محصولات کشاورزی اوکراین به تعدادی از کشورهای اتحادیه را تا 15 سپتامبر 2023 تمدید کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در این اطلاعیه آمده است:" گردش آزاد این محصولات فقط در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به استثنای بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی مجاز است. ما در مورد گندم، ذرت، کلزا و تخمه آفتابگردان صحبت می کنیم".
پیش از این، کمیسیون اروپا اعلام کرده بود که تصمیم برای تمدید محدودیت ها که روز دوشنبه منقضی شده بود، باید تا پایان روز مورد انتظار باشد.
در پایان ماه مارس، نخست وزیران تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا برای مداخله در بحران ناشی از هجوم غلات از اوکراین به اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا مراجعه کردند. در نامه نخست وزیران لهستان، مجارستان، رومانی، بلغارستان و اسلواکی آمده است که "مشکلات با افزایش قابل توجه عرضه محصولات اوکراینی به بازارهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به ویژه کشورهای هم مرز با اوکراین یا واقع در مجاورت آن مرتبط است. "، به ویژه، "رشد بی سابقه واردات غلات، دانه های روغنی، تخم مرغ، مرغ، شکر، آب سیب، انواع توت ها، سیب، آرد، عسل و ماکارونی".
کمیسیون اروپا اعلام کرد که اقداماتی را برای واردات غلات منتخب از اوکراین انجام داده است. این اقدامات با هدف از بین بردن مشکلات لجستیکی مرتبط با این محصولات در بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی انجام می شود. آنها در 2 مه اجرا شدند و در 5 ژوئن 2023 منقضی شدند. در طی این دوره، گندم، ذرت، کلزا و دانه های آفتابگردان با منشاء اوکراینی ممکن است همچنان برای گردش آزاد در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز این پنج کشور منتقل شوند. به موازات آن، بلغارستان، مجارستان، لهستان و اسلواکی متعهد شدند که اقدامات یکجانبه خود را علیه گندم، ذرت، کلزا، تخمه آفتابگردان و هر محصول دیگری که از اوکراین می آید، لغو کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала