- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

رهگیری و انهدام 6 موشک اوکراینی بر فراز شهر بردیانسک روسیه

© Sputnik / Department of the information support of the Baltic region /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست آمریکا از ترکیه: اس 400 را فعال نکنید!
درخواست آمریکا از ترکیه: اس 400 را فعال نکنید!  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2023
اشتراک
شهرداری بردیانسک اعلام کرد که بر مبنای اطلاعات اولیه سیستم پدافند ضد هوایی 6 موشک اوکراینی را بر فراز شهر رهگیری و منهدم نمود و بدین ترتیب تلاش نیروی مسلح اوکراین برای ضربه به این شهر را خنثی نمود.
به گزارش اسپوتنیک، شهرداری شهر بردیانسک روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در این شهر در استان زاپاروژیه سیستم پدافند ضد هوایی فعال شده است.
در این اطلاعیه آمده است: "حدود ساعت 18:40 در بردیانسک آژیر خطر به صدا در آمد. رژیم تروریستی کی یف دست به تلاش دیگری برای حمله به شهر غیر نظامی ضد".
بر مبنای اطلاعات اولیه، سیستم پدافند ضد هوایی فعال شده و به کمک آن شش موشک رهگیری و منهدم شده اند. مقامات شهر در حال جمع آوری جزئیات بیشتر در خصوص این حادثه می باشند.
به گفته مقامات محلی، ترکش های یکی از موشک های رهگیری شده در حوالی کلیسای کاتولیک و ترمینال اتوبوس رانی در بزرگراه غربی فرود آمد و به یک ماشین خسارت وارد نمود. این حمله قربانی و خسارات جدی به همراه نداشته است.
در کی یف دائما در خصوص ضد حمله نظامیان اوکراینی در آینده نزدیک صحبت می شود و یکی از جهات ضد حمله با هدف دسترسی به ساحل دریای آزوف می باشد.
دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای کرملین به نوبه خود تاکید کرد که نظامیان روسی به دقت هرگونه اظهار نظری در خصوص ضدحمله در حال آماده سازی را زیر نظر داشته و آنها را در برنامه ریزی خود برای عملیات ویژه نظامی لحاظ می نمایند.
استان زاپاروژیه در نتیجه نتایج همه پرسی تبدیل به منطقه ای از روسیه تبدیل شد، 93.11 % شرکت کنندگان در آن به پیوست به روسیه رای مثبت دادند. کی یف نتایج این همه پرسی را به رسمیت نمی شناسد و به بمباران آن ادامه می دهد. در حال حاضر روسیه کنترل بیش از 70% استان زاپاروژیه را در اختیار دارد، نیروهای مسلح اوکراین مرکز سابق این استان- شهر زاپاروژیه- را تحت کنترل خود دارند.
Турецкий ударный беспилотник Bayraktar TB2, полученный Украиной - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
پدافند هوایی روسیه دو پهپاد اوکراینی را بر فراز "بردیانسک" سرنگون کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала