- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

دفتر زلنسکی: ارتش اوکراین تسلیحات لازم برای انجام ضد حمله را در اختیار ندارد

© REUTERS / Marko Djuricaنیروهای ناتو به نظامیان اوکراینی چه می آموزند؟
نیروهای ناتو به نظامیان اوکراینی چه می آموزند؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2023
اشتراک
ژووکوا معاون رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که نظامیان کشورش تسلیحات لازم برای انجام ضد حمله را در اختیار ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور ژووکوا معاون رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با روزنامه The Times بریتانیا اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین جهت انجام ضد حمله نیاز به مقادیر بیشتری اسلحه دارند.
نشریه بریتانیایی خاطرنشان میکند که این در حالیست که ولادیمیر زلنسکی بخش عمده ای از ماه گذشته میلادی را در سفر های بدور دنیا بر قالب "تلاشی ناامیدانه برای دئریافت تسلیحات بیشتر جهت انجام ضد حمله ای که مدتهاست قول آن داده شده و تقویت سیستم پداند دفاع ضد هوایی کی یف" صورت داد که در آن بیش از 60 دیدار را در در کشور جهان صورت داد.
در این مقاله تصریح می شود که "نقاط تاریک فراوانی" وضعیت آمادگی نظامی اوکراین را احاطه کرده اند، زیرا که از ابتدا خبر از ضد حمله در فصل بهار بود که دیگر به فصل تابستان منتقل شده است. برخی این تاخیر را با هوای بارانی که بواسطه آن زمین برای عبور تانکها بسیار مرطوب می باشد، مرتبط دانسته اند و برخی دیگر، کمبود مهمات را علت اصلی این امر می دانند.

ژووکوبا با تاکید بر اینکه رئیس جمهور اوکراین بدلیل لزوم دریافت تسلیحات بیشتر به کشورهای بسیاری طی ماه گذشته سفر کرده است، به این روزنامه اظهار کرد: "اگر شما می خواهید یک ضد حمله موفقیت آمیز را آغاز نمایید، شما به تمامی چیزهایی که در اختیار دارید و از جمله توپخانه، تجهیزات زرهی و تانک نیاز دارید، به همین دلیل احتمالا ما این تسلیحات را به اندازه کافی در اختیار نداریم".

وی همچنین افزود که حملات روسیه به اهدافی در اوکراین ذخایر موشک های پدافند ضد هوایی و از جمله سیستم های Patriot آمریکایی که این کشور آنها را به میزان غیر کافی در اختیار دارد، را تخلیه می کنند.
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
زلنسکی ادعاهای جدیدی را در خصوص جزئیات ضدحمله مطرح کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала