زلنسکی: با کشورهای حامی روسیه مبارزه می کنیم

© Photo / The Presidential Office of Ukraineزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2023
اشتراک
ولودیمیر زلنسکی گفت که "مبارزه علنی" را با کشورهایی که به روسیه در دور زدن تحریم ها کمک می کنند، آغاز خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور اوکراین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آلار کاریس رئیس جمهور استونی در کی یف گفت:" متاسفانه کشورهایی در سرتاسر جهان و در قاره اروپا وجود دارند که به دور زدن تحریم‌های ضد روسی کمک می‌کنند. فکر می‌کنم مبارزه علنی با کسانی را که دور زدن این تحریم‌ها را ممکن می‌کنند، آغاز کنم".
در عین حال، زلنسکی این موضوع را که برخی کشورها در تلاش برای افزایش تولید موشک‌های دفاع هوایی برای کی یف هستند، و برخی دیگر در واقع به مسکو کمک می‌کنند را متناقض خواند.
وی افزود:" البته می‌توانید به این فکر کنید که چگونه می‌توانیم صدها موشک در ماه تولید کنیم و انجام آن چقدر دشوار است، اما از سوی دیگر، فرصت‌هایی را برای آنها فراهم کنیم تا تحریم‌ها را دور بزنند. زلنسکی گفت: "یعنی نوعی مزخرفات در حال وقوع است."
تعدادی از کشورهای غربی به دلیل موضوع اوکراین تحریم های جدیدی را علیه روسیه وضع کرده اند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: "سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهان وارد کرد". دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، پیشتر اعلام کرده بود که مصادره اموال، مصادره هواپیماها و تحریم‌ها علیه بازرگانان روسی نشان‌دهنده فروپاشی حرمت مالکیت خصوصی در غرب و خطر تجارت در آنجا است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала