بلینکن: آمریکا به دنبال سرنگونی دولت روسیه نبوده و دشمن روس ها نیست

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2023
اشتراک
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده دشمن روس ها نیست و هرگز به دنبال سرنگونی دولت در فدراسیون روسیه نبوده است.
به گزارش اسپوتنیک، بلینکن طی سخنرانی خود در شهرداری هلسینکی گفت: "ما هدف سرنگونی دولت فدراسیون روسیه را نداریم، ما هرگز چنین هدفی نداشتیم. روس ها باید خودشان تصمیم بگیرند که آینده آنها چگونه باشد."
علاوه بر این، وزیر امور خارجه خطاب به شهروندان روسیه گفت که ایالات متحده دشمن شهروندان روسیه نیست.
مسدود شدن اپل اپلیکیشن های مالی ایرانی  توسط اپل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2023
سرویس امنیتی فدرال روسیه از کشف عملیات اطلاعاتی آمریکا از طریق تلفن های اپل خبر داد
وی خاطرنشان ساخت: "ایالات متحده دشمن شما نیست، پس از پایان مسالمت آمیز جنگ سرد، ما امیدوار بودیم که فدراسیون روسیه آینده ای روشن، آزاد و باز برای همگرایی با کل جهان داشته باشد. بیش از 30 سال است که ما در حال کار برای برقراری روابط متقابل پایدار با مسکو، زیرا ما معتقد بودیم که روسیه آزاد و مرفه به نفع تمام جهان است".
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند و این دخالت "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала