پوتین مشارکت روسیه در معاهده "استارت نو" را به حالت تعلیق درآورد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین قانون تعلیق مشارکت روسیه در معاهده کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک را امضا کرد، این سند در پورتال اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در متن این سند آمده است:" روسیه معاهده میان این کشور و ایالات متحده آمریکا در مورد اقداماتی برای محدود کردن تسلیحات تهاجمی استراتژیک که در 8 آوریل 2010 در پراگ امضا شده بود را به حالت تعلیق درآورد".
این قانون از روز انتشار رسمی، لازم الاجرا است.
تصمیم برای از سرگیری مشارکت این کشور در توافقنامه مذکور توسط رئیس جمهور روسیه اتخاذ خواهد شد.
ولادیمیر پوتین هفته گذشته گفت که مسکو گامی مشابه در پاسخ به اولتیماتوم های آمریکا برداشته است. رئیس دولت روسیه تصریح کرد که این کشور مشارکت در معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک را تعلیق می کند، اما از آن خارج نمی شود. به گفته وی، قبل از بازگشت به بحث در مورد این پیمان، لازم است در مورد زرادخانه های استراتژیک ترکیبی ناتو از جمله کشورهای فرانسه و انگلیس نیز تصمیم گیری شود.
همانطور که سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه توضیح داده بود، تمام مبادلات اطلاعات و همه عناصر توافق مربوط به راستی آزمایی به حالت تعلیق درآمده است.
Флаги России и США на мосту Монблан в Женеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
گزارش و تحلیل
پیمان "استارت نو" چه بود و چرا روسیه مشارکت خود را متوقف کرد؟
روسیه و ایالات متحده در سال 2010 پیمان استارت را امضا کردند. در این سند آمده بود که تا فوریه 2018، زرادخانه‌های هر کشور نباید از 700 موشک بالستیک قاره‌پیما شامل زیردریایی‌ها و بمب‌افکن‌های سنگین، 800 پرتابگر مستقر و غیر مستقر و 1550 کلاهک تجاوز کند. تا این تاریخ، روسیه به تعهدات خود برای کاهش تسلیحات به طور کامل عمل کرده است. ایالات متحده نیز دستیابی به سطوح مورد توافق را اعلام کرد، اما واشنگتن از جمله به دلیل حذف غیرقانونی یک جانبه برخی سلاح ها از افست، به شاخص های تعیین شده دست یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала