- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اولیانوف: اوکراین باید به اصول ایمنی آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند باشد

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین
نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2023
اشتراک
میخائیل اولیانوف بیان کرد که فدراسیون روسیه انتظار دارد اوکراین از اصول آژانس بین المللی انرژی اتمی پیرامون ایمنی نیروگاه اتمی زاپوروژیه پیروی کند.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین بیان کرد که مسکو انتظار دارد کی یف به پنج بند تدوین شده توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی پیرامون ایمنی هسته ای در نیروگاه اتمی زاپوروژیه پایبند باشد.
وی گفت: البته، ما انتظار داریم که کی یف به پنج بند تدوین شده توسط مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در تاریخ 30 می رافائل گروسی آن را در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون ایمنی هسته ای در نیروگاه اتمی زاپوروژیه مطرح کرد، پایبند باشد.
وی خاطرنشان کرد که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، نماینده دائم اوکراین از ابراز حمایت از پنج بند رافائل گروسی، از جمله بند 1، که به غیرقابل قبول بودن هرگونه حمله به نیروگاه اتمی زاپوروژیه می پردازد، خودداری کرد.
میخائیل اولیانوف افزود: نماینده دائم اوکراین فقط به این نکات توجه کرده است. با این حال، او گفت که طرف اوکراینی ادعا کرد که هرگز اوکراین به اقداماتی که می تواند منجر به حادثه هسته ای در نیروگاه شود، متوسل نخواهد شد. وی ادامه داد: زمان نشان خواهد داد که این گفته چقدر درست است.
پیشتر، گروسی از شورای امنیت سازمان ملل متحد دعوت کرد تا از پنج اصل تامین ایمنی نیروگاه اتمی زاپوروژیه حمایت کند: جلوگیری از حملات به نیروگاه اتمی زاپوروژیه یا محوطه آن، عدم استقرار سلاح های سنگین و پرسنل نظامی در ایستگاه که می تواند برای حمله مورد استفاده قرار گیرد، عدم به خطر انداختن منبع تغذیه ایستگاه، اطمینان از حفاظت از تمام سازه ها و سیستم هایی که عملکرد ایمن ایستگاه را تضمین می کنند، هیچ گونه اقدامی نباید این اصول را تضعیف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала