پنتاگون با Space X قرارداد ارتباط ماهواره ای در اوکراین به امضا رساند

© Photo / IRNAپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2023
اشتراک
بلمومبرگ: پنتاگون با Space X قرارداد ارتباط ماهواره ای در اوکراین به امضا رساند.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس خبری بلومبرگ با اشاره به اطلاعیه وزارت دفاع ایالات متحده اعلام می کند که پنتاگون با شرکت Space X میلیاردر و کارآفرین آمریکایی ایلون ماسک قراداد ارائه خدمات ارتباط ماهواره ای برای اوکراین را به امضا رساند.
این آژانس بخشی از متن این اطلاعیه را اینگونه بیان می کند: "ما به کار با برخی از شرکای جهانی ادامه می دهیم تا امکانات ارتباطاتی و ماهواره ای پایدار مورد نیاز اوکراین را تامین نماییم. ارتباط ماهواره ای دارای سطح حیاتی مهم در شبکه کلی ارتباطاتی اوکراین می باشد و این وزارتخانه با Starlink قرارداد ارائه خدمات اینچنینی را به امضا رساند".
در اواخر ماه مارس نشریه اوکراینی "استرانا. یو آ" خبر داده بود که برخی ترمینال های ارتباط ماهواره ای Starlink در اوکراین از کار افتاده اند. تاکید شده بود که در بین آنها از جمله ترمینال های نظامی قرار داشته اند. بنا بر داده های این نشریه، ده ها هزار ترمینال با خطر قطع شدن روبرو شده بودند.
در عین حال در ماه آپریل سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون اعلام کرده بود که ایالات متحده به گفتگو با شرکت Space X در خصوص ارائه خدمات ارتباط ماهواره ای در اوکراین ادامه می دهد.
لهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
پنتاگون تحویل تانک های آبرامز به آلمان برای آموزش نیروهای اوکراینی را تایید کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала