وزیر خارجه ایران خبر از عضویت نهایی ایران در سازمان همکاری های شانگهای تا تیرماه سال جاری داد

امیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2023
اشتراک
امیرعبداللهیان: عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای تا تیرماه نهایی خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در مصاحبه یا صدا و سیما اعلام کرد که عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای تا تیرماه سالجاری نهایی خواهد شد.
وی اظهار کرد: "ما در ائتلاف‌های منطقه‌ای مانند شانگهای و بریکس عضویت خود را پیگیری کردیم. عضویت ما در شانگهای در تیرماه انجام می‌شود و در تیر ماه اعلام عضویت دائم ایران را داریم".
وزیر خارجه ایران در خصوص علاقه ایران به عضویت در سازمان بریکس نیز افزود: "از سال گذشته درخواست کردیم که ایران به عنوان عضو ناظر مورد پذیرش قرار گیرد. در نتیجه در اولین نشست وبیناری سران عضو بریکس آقای رئیسی حضور پیدا کردند. در ادامه ما برای نشست وزرای خارجه بریکس در روز جمعه دعوت شدیم".
مسئول سیاست خارجی ایران همجنین در مورد برجام خاطرنشان کرد: "ما در حوزه بی اثر کردن تحریم‌ها یک دستورکار در دولت فراروی تمامی اعضای هیات دولت است. ثانیا ماموریت دیگر ما این است که برای لغو تحریم‌ها از مسیر دیپلماسی تلاش کنیم. بی تردید اقدامات دستگاه دیپلماسی در قالب مصوبه مجلس است. رعایت قانون مصوب مجلس یکی از دستورالعمل‌هایی است که مورد توجه ما خواهد بود".
نشست سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2023
عضویت ایران در سازمان شانگهای نتیجه برد-برد برای تهران و منطقه است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала