گزارش و تحلیل

سرمایه گذاری مسکو در اس-400 نتایج چشمگیری داشت

© Sputnik / Grigori Syssoev  /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا: ایران به خریداری هواپیما، تانک و اس 400 از روسیه علاقمند است
آمریکا: ایران به خریداری هواپیما، تانک و اس 400 از روسیه علاقمند است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2023
اشتراک
رسانه آمریکایی: چگونه سرمایه گذاری در سیستم های پدافند هوایی اس-400 نفس جدیدی به صنعت موشک سازی روسیه داده است.
اسپوتنیک به نقل از رسانه میلیتاری واچ مگزین ایالات متحده می نویسد: اس-400 نه تنها ستون فقرات زرادخانه موشکی روسیه را تشکیل می دهد، بلکه پرمصرف ترین موشک دوربرد در جهان است که در حال حاضر بیش از 30 گردان آن در حال خدمت است.
از زمان فروپاشی اتحاد شوروی، مخارج روسیه برای تولید اس-400 دو برابر مخارج جت های جنگنده بوده است. با این وجود، این سیستم برای حفاظت از حریم هوایی روسیه بسیار با صرفه تر از جنگنده های با قابلیت دفاعی مشابه می باشد. در درجه اول به دلیل هزینه بسیار کم آموزش و بهره برداری. علاوه بر این، رادارهای زمینی اس-400 نه تنها بسیار بزرگتر از رادارهایی هستند که می توان آنها را با جنگنده حمل کرد، بلکه در طول موج های اضافی نیز کار می کنند و درجه بسیار بالایی از آگاهی موقعیتی را تامین کرده و توانایی تهدید جدی به اهداف ظریف را فراهم می کنند.
Зенитные ракетные комплексы С-400 Триумф  перед началом репетиции военного парада на Красной площади, посвященного 74-й годовщине Победы в Великой Отечественной войне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2023
مواضع جدید پدافند هوایی "پانتسیر" و اس-400 در سنجش غافلگیرانه آمادگی رزمی ناوگان اقیانوس آرام
علاوه بر این، جنگنده‌ها به تعداد محدودی پایگاه هوایی وابسته می باشند اما سیستم‌های متحرک می‌توانند به سرعت از یک محل به محل دیگری منتقل و مستقر شوند. از این رو مشخص و خنثی کردن پرتابگرها، رادارها و مراکز فرماندهی آنها، بسیار دشوار است. این امر اخیراً در جریان درگیری روسیه و اوکراین مشخص شده است: روسیه بیش از یک سال طول کشید تا شبکه پدافند هوایی اوکراین را که متشکل از سامانه‌های اس-300 بود و توسط اتحاد شوروی در دهه 1980 ساخته شد، نابود کرد. و این در حالی است که اس- 300، اگرچه بسیار متحرک تر از مشابه های غربی خود است، اما در این شاخص به طور قابل توجهی ازاس-400 پایین تر است - آنها به زمان چند برابر بیشتری برای انتقال و استقرار مجدد نیاز دارند.
با وجود ثمربخشی بالای اس-400، پس از فروپاشی شوروی راه اندازی آن، برای ارتش روسیه مشکل ساز بود. کار بر روی این سیستم تنها در سال 2000 تحت مدیریت رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از سر گرفته شد. به لطف کسب منابع مالی از طریق صادرات گسترده اس-300 به چین، پیشرفت برنامه تولید اس-400 امکان پذیر شد. در 26 اوت 2000، کرملین برنامه جدید را راه اندازی کرد. برای صنعت موشک سازی روسیه، این کار به اکسیر "نشاط" تبدیل شده است. ساخت سه تأسیسات اصلی آغاز شد: یک ساختمان جدید برای کارخانه اوبوخوف در سن پترزبورگ، یک کارخانه کاملاً مدرن "آویتک" در گیروف و کارخانه ماشین سازی نیژنی نووگورود. تا سال 2016، همه این تلاش ها با موفقیت به پایان رسید - تولید انبوه اس-400 راه اندازی شد (سالانه چندین گردان). و این در کنار سایر سیستم های دوربرد مانند 300V4-S و S-500 است.
امروزه اکثر یگان های نیروی هوافضای روسیه به اس-400 مجهز هستند. شایان توجه است که در همان زمان حذف استفاده از اجزای خارجی که به طور گسترده در اس- 300 (عمدتاً از اوکراین و بلاروس) استفاده می شد، وجود داشت. توجه زیادی به توسعه پتانسیل اس-400 به عنوان بخشی از استراتژی روسیه برای عملیات نظامی نامتقارن معطوف شده است. سامانه های موشکی متحرک زمینی به ویژه در غرب و شمال روسیه برای مقابله با نیروهای ناتو مستقر هستند.
گفته می شود که از نظر سودمندی هزینه، اس-400 به روسیه اجازه می دهد تا از حریم هوایی خود بسیار موثرتر از سرمایه گذاری در جت های جنگنده یا رهگیر محافظت کند.
آمریکا: ایران به خریداری هواپیما، تانک و اس 400 از روسیه علاقمند است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
دست رد ترکیه به آمریکا در خصوص ارسال سامانه اس-400 روسی به اوکراین
رئیس جمهور پوتین در جریان بازدید از کارخانه اوبوخوف در سن پترزبورگ در ژانویه 2023 خاطرنشان کرد که صنعت دفاعی روسیه تقریباً همان مقدار موشک پدافند هوایی را برای مقاصد مختلف در سال تولید می کند که شرکت های نظامی-صنعتی بقیه جهان در مجموع. این امر به روسیه اجازه داد اس-400 را به بلاروس و هند با سرعت بسیار زیاد تحویل دهد، در حالی که به طور همزمان نیروهای خود را افزایشدهد. سرمایه گذاری در اس-400 نه تنها پدافند هوایی روسیه را به شدت تقویت کرد، بلکه رونق قابل توجهی را برای صنعتموشک سازیفراهم کرد و به آن اجازه داد تا به طور موثری سفارشات صادراتی را برآورده کند، تولید در زمان درگیری را افزایش دهد و به سمت سیستم های موشکی حتی پیچیده تری مانند اس-500 حرکت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала