- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

زلنسکی به پافشاری بر "فرمول صلح" اوکراینی ادامه می دهد

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2023
اشتراک
زلنسکی اعلام کرد که تنها فرمول صلح اوکراینی می تواند بنیان حل درگیری ها باشد.
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که بنیان حل و فصل درگیری در اوکراین تنها می تواند "فرمول صلح" اوکراینی باشد.
وی در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه دومین نشست جامعه سیاسی اروپایی در کشنیوف اعلام ک: "فرمول صلح تنها می تواند (فرمول) ما باشد". به گفته زلنسکی، وی به اینکه کشورها ابتکارات خود را پیشنهاد می کنند، علاقمند است ولی تنها عرصه اوکراینی می تواند بنیان باشد، هرچند که تاکید کرد که گزینه کنونی آن می تواند گزینه نهایی نباشد.
زلنسکی در نوامبر 2022 اعلام کرد که کی یف "برنامه دستیابی به صلح" خود را دارد که از 10 بند تشکیل شده است. در بین این بندها، تامین امنیت هسته ای، غذایی و انرژی، تبادل "افراد دستگیر شده" با فرمول "همه با همه"، بازسازی تمامیت ارضی اوکراین می باشند. زلنسکی بار دیگر خاطرنشان ساخت که کی یف بر ارائه ضمانت های بین المللی امنیتی به خود پافشاری نموده و لایحه این سند را طراحی کرده است. وی افزود که کی یف می خواهد به ایجاد مکانیزم بین المللی برای جبران خسارات حاصل از عملیات نظامی از منابع مالی روسیه دست پیدا کند.
مسکو به دفعات اعلام کرده است که آمادع مذاکرات است، اما کی یف قانونی را در سطح مجلس تصویب کرده که آنرا منع می کند. غرب دائما روسیه را به مذاکره فرا می خواند، چیزی که روسیه آمادگی خود را برای آن نشان می دهد، اما در عین حال غرب دائما از خودداری کی یف از این مذاکرات چشم پوشی می کند.
رئیس جمهور آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2023
پیشنهاد صلح رهبران آفریقایی برای روسیه و اوکراین
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала