تاکید بر بهره گیری از انرژی هسته ای در افزایش کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی در ایران

CC0 / / کدام مواد غذایی ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند؟
کدام مواد غذایی ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.06.2023
اشتراک
رئیس سازمان حفظ نباتات ایران اعلام کرد که فناوری هسته ای روشی راهبردی در افزایش کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی می باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین رنجبر اقدم رئیس سازمان حفظ نباتات ایران در دیدار با مسئولان سازمان انرژی اتمی کشور بر اهمیت استفاده از فناوری هسته ای در حوزه کشاورزی و بهره گیری از ظرفیت های این صنعت در بخش کشاورزی تاکید کرد.
وی اظهار کرد: " فناوری هسته‌ای روشی راهبردی و علمی‌ در افزایش کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی است که باید تلاش شود به درستی از آن بهره گرفته شود".
این مقام مسئول افزود: " این فناوری یکی از علمی‌ترین و سالم‌ترین روش‌هاست که باید تلاش شود به درستی از آن بهره گرفته شود و امید است در آینده حوزه‌های همکاری با انسجام بیشتری توسعه یافته و در نهایت بتوانیم در عرصه آموزش و انتقال این فناوری به کشاورزان گام‌های اساسی برداریم" . وی خاطرنشان کرد: " میزان زیادی از مشکلات موجود در حوزه کشاورزی با استفاده از دانش هسته‌ای قابل حل است و اکنون دنیا نیز به این سمت حرکت کرده است".
وی همچنین ضمن تاکید بر استفاده سریعتر صنعت کشاورزی از فناوری هسته ای تاکید کرد: " با وجود آن که در گذشته هزینه‌های بالا و اقدامات خوبی صورت گرفت اما خروجی اقدامات، کاربردی نبوده است؛ بر این اساس با توجه به اینکه فقط بخش کوچکی از صنعت هسته‌ای کاربرد دفاعی دارد باید ظرفیت‌های گسترده علمی آن در راستای پیشرفت و رفاه جامعه مورد توجه بیشتری قرار گیرد".
Пастбище коров в Австралии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
لزوم استفاده از فناوری‌های نوین برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی در ایران
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала