لزوم استفاده از فناوری‌های نوین برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی در ایران

© Fotolia / TharathepptlПастбище коров в Австралии
Пастбище коров в Австралии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ایران گفت: "استفاده از فناوری‌ها و روش‌های نوین برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی ضروری است".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، "سیدمحمد آقامیری" در بیست و پنجمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی افزود: "با توجه به کمبود نیرو و امکانات، روش‌های قدیمی جوابگوی نیاز حفظ کاربری اراضی کشاورزی نیست و امروزه باید از روش‌های نوین و فناوری‌های جدید برای این کار استفاده کرد".
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ایران اظهارداشت: "با صدور اسناد اراضی کشاورزی مشکلات مردم در محاکم قضایی کاهش می‌یابد و این کار هم به نفع مردم و هم به نفع محاکم قضایی است".
آقامیری تصریح کرد: بخشنامه‌ای برای تجمیع و یکپارچگی اراضی به استان‌ها ابلاغ شده است که باید به دقت اجرایی شود و این امر یکی از معیارهای ارزیابی مدیران استانی است.
سرپرست وزارت جهادکشاورزی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص دقیق بودن آمار بخش کشاورزی گفت: "آمار مربوط به وزارت جهاد کشاورزی باید دقیق و صحیح باشد و با صدور اسناد اراضی کشاورزی کار آماری دقیقی در اختیار قرار خواهد گرفت".
آقامیری با اشاره به این که اجرای احکام قلع ‌و قمع در کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی برعهده جهاد کشاورزی است و برای انجام آن نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم، افزود:‌ ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و مراتع و جنگل‌ها باید متوقف شود و اگر این اتفاق نیفتد در آینده هیچ اثری از این اراضی باقی نمی‌ماند و اکوسیستم منطقه برهم می‌خورد.
سرپرست وزارت جهادکشاورزی بر انجام دقیق رفع تداخلات اراضی کشاورزی تاکید کرد و افزود: "فرایند رفع تداخلات اراضی کشاورزی باید با دقت انجام شده و دقت فدای سرعت نشود تا دوباره‌کاری صورت نگیرد".
به گفته وی، فرایند رفع تداخلات اراضی کشاورزی باید تا پایان سال به اتمام برسد و این امر از ملاک‌های ارزیابی مدیران است.
آقامیری با اشاره به این که همه فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی باید سامانه‌ای شود، گفت: "لازم است برای تحقق این امر از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала