https://spnfa.ir/20230531/کارشناس-درباره-برنامه-آموزش-خلبانان-اف-16-برای-اوکراین-پرواز-یک-چیز-است-و-جنگیدن-چیز-دیگری--16274324.html
کارشناس درباره برنامه آموزش خلبانان اف-16 برای اوکراین: "پرواز یک چیز است و جنگیدن چیز دیگری"
کارشناس درباره برنامه آموزش خلبانان اف-16 برای اوکراین: "پرواز یک چیز است و جنگیدن چیز دیگری"
اسپوتنیک ایران
کایسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند،اعلام کرد کشور وی در شروع آموزش خلبانان اوکراینی برای هدایت هواپیماهای جنگنده اف-16 (F-16) در تابستان امسال با دانمارک همکاری می... 31.05.2023, اسپوتنیک ایران
2023-05-31T18:09+0430
2023-05-31T18:09+0430
2023-05-31T18:09+0430
دیدگاه بین المللی
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/03/18/15178236_0:605:2566:2048_1920x0_80_0_0_1606bba4e980d202a5376793e7f060ed.jpg
اسپوتنیک با ولادیمیر پاپوف، کارشناس نظامی، ژنرال بازنشسته، خلبان نظامی ممتاز فدراسیون روسیه، که اکنون معاون سردبیر مجله روسی "آویا پانوراما" (Aviapanorama) است، صحبت کرد تا بداند به نظر وی این آموزش چقدر موثر خواهد بود و مربیان ناتویی چه مشکلات دیگری مواجه خواهند شد.وی گفت:" برنامه آموزشی معمولی F-16 تا 2 سال طول می کشد. اما در صورت وقوع یک رویداد تهدیدآمیز، در صورت اقدامات نظامی پیش بینی نشده برنامه های کوتاهی نیز وجود دارد که 3-4 ماه طول می کشند. این شامل آموزش تئوری و عملی در مهارت های کنترل، تمرین برخاست / فرود و غیره است.این کارشناس توجه خود را به این واقعیت جلب می کند که خلبان باید احساس کند که هواپیما در هوا چگونه رفتار می کند تا اقدامات خود را تا سطح اتوماسیون انجام دهد. دشواریها ممکن است به این بستگی داشته باشد که خلبانها با چه نوع تجربه کاری وارد دوره آموزشی شده ، تجربه پروازشان چقدر باشند، در چه سطحی انگلیسی صحبت کنند و غیره.در صورت آموزش در یک برنامه کوتاه از 25 درصد تا 40 درصد، اینها برای دشمن "اهداف پروازی" خواهند بود. چون فقط پرواز با نوع جدیدی از هواپیما یک چیز و جنگیدن چیز دیگری است . تفاوت زیاد است".این کارشناس گفت که خلبان نه تنها باید به اصطلاح بر تصویر پرواز (نمای کلی از موقعیت هواپیما و در آسمان و تناسب حالت فعلی پرواز با حالت داده شده)تسلط داشته باشد، بلکه همچنین نحوه استفاده از مهمات، تجهیزات سرکوب الکترونیکی و غیره را درک کند.با این وجود، این کارشناس تایید کرد که در صورت تحویل هواپیماهای جنگنده اف 16 به طرف اوکراینی، آنها تهدیدی برای ارتش روسیه خواهند بود.ولادیمیر پاپوف گفت:" خطر بزرگی برای ارتش روسیه وجود خواهد داشت. هر چقدر هم که بگویند F-16 یک هواپیمای قدیمی و 40 سال از عمرش گذشته، این یک جنگنده سبک از نسل 4+ بوده و دائماً در حال مدرنیزه شدن است. جای تعجب نیست که در 40 کشور در سراسر جهان در خدمت نظامی است. همطرازهواپیماهای روسی میگ ـ 29 (MIG-29) یا حتی "میگ 35" (MIG-35) است، اگرچه دومی قابلیت های پیشرفته تری دارد.کارشناس روس خاطرنشان می سازد نکته مهم دیگر آموزش کادر فنی برای سرویس دهی به این هواپیما است. این یک هواپیمای مدرن است که شما باید به طور کامل دانست – چه چیزهای آن ، کجا و چه زمانی باید مورد آزمایش و تست قرار گیرند تا هواپیما را برای پرواز آماده شود. این یک جزء بسیار مهم و به همین اندازه دشوار از برنامه آموزشی است.
https://spnfa.ir/20230530/سورپرایز-دوم-جو-بایدن---اف-16-در-آسمان-اوکراین-16258407.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/03/18/15178236_0:123:2566:2048_1920x0_80_0_0_cb2edcf42d8fcbce6eb6e3380b771d6c.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
دیدگاه بین المللی
کارشناس درباره برنامه آموزش خلبانان اف-16 برای اوکراین: "پرواز یک چیز است و جنگیدن چیز دیگری"
کایسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند،اعلام کرد کشور وی در شروع آموزش خلبانان اوکراینی برای هدایت هواپیماهای جنگنده اف-16 (F-16) در تابستان امسال با دانمارک همکاری می کند.
اسپوتنیک با ولادیمیر پاپوف، کارشناس نظامی، ژنرال بازنشسته، خلبان نظامی ممتاز فدراسیون روسیه، که اکنون معاون سردبیر مجله روسی "آویا پانوراما" (Aviapanorama) است، صحبت کرد تا بداند به نظر وی این آموزش چقدر موثر خواهد بود و مربیان ناتویی چه مشکلات دیگری مواجه خواهند شد.
وی گفت:" برنامه آموزشی معمولی F-16 تا 2 سال طول می کشد. اما در صورت وقوع یک رویداد تهدیدآمیز، در صورت اقدامات نظامی پیش بینی نشده برنامه های کوتاهی نیز وجود دارد که 3-4 ماه طول می کشند. این شامل آموزش تئوری و عملی در مهارت های کنترل، تمرین برخاست / فرود و غیره است.
این کارشناس توجه خود را به این واقعیت جلب می کند که خلبان باید احساس کند که هواپیما در هوا چگونه رفتار می کند تا اقدامات خود را تا سطح اتوماسیون انجام دهد. دشواریها ممکن است به این بستگی داشته باشد که خلبانها با چه نوع تجربه کاری وارد دوره آموزشی شده ، تجربه پروازشان چقدر باشند، در چه سطحی انگلیسی صحبت کنند و غیره.
در صورت آموزش در یک برنامه کوتاه از 25 درصد تا 40 درصد، اینها برای دشمن "اهداف پروازی" خواهند بود. چون فقط پرواز با نوع جدیدی از هواپیما یک چیز و جنگیدن چیز دیگری است . تفاوت زیاد است".
این کارشناس گفت که خلبان نه تنها باید به اصطلاح بر تصویر پرواز (نمای کلی از موقعیت هواپیما و در آسمان و تناسب حالت فعلی پرواز با حالت داده شده)تسلط داشته باشد، بلکه همچنین نحوه استفاده از مهمات، تجهیزات سرکوب الکترونیکی و غیره را درک کند.
با این وجود، این کارشناس تایید کرد که در صورت تحویل هواپیماهای جنگنده اف 16 به طرف اوکراینی، آنها تهدیدی برای ارتش روسیه خواهند بود.
ولادیمیر پاپوف گفت:" خطر بزرگی برای ارتش روسیه وجود خواهد داشت. هر چقدر هم که بگویند F-16 یک هواپیمای قدیمی و 40 سال از عمرش گذشته، این یک جنگنده سبک از نسل 4+ بوده و دائماً در حال مدرنیزه شدن است. جای تعجب نیست که در 40 کشور در سراسر جهان در خدمت نظامی است. همطرازهواپیماهای روسی میگ ـ 29 (MIG-29) یا حتی "میگ 35" (MIG-35) است، اگرچه دومی قابلیت های پیشرفته تری دارد.
کارشناس روس خاطرنشان می سازد نکته مهم دیگر آموزش کادر فنی برای سرویس دهی به این هواپیما است. این یک هواپیمای مدرن است که شما باید به طور کامل دانست – چه چیزهای آن ، کجا و چه زمانی باید مورد آزمایش و تست قرار گیرند تا هواپیما را برای پرواز آماده شود. این یک جزء بسیار مهم و به همین اندازه دشوار از برنامه آموزشی است.