افشای تعداد تانک های لئوپارد ارسالی به اوکراین

تانک لئوپارد2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2023
اشتراک
ائتلاف لئوپاردی آلمان، لهستان، هلند، سوئد، پرتغال، اسپانیا و کانادا، دهها تانک به اوکراین تحویل داده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با گروه رسانه ای فونک اعلام کرد که کشورهای غربی تاکنون حدود 60 تانک لئوپارد 2 به اوکراین تحویل داده اند.
وی گفت: " اوکراین از ائتلاف تانک لئوپاردی آلمان، لهستان، هلند، سوئد، پرتغال، اسپانیا و کانادا تاکنون حدود دو گردان 30 تانکی یعنی در مجموع حدود 60 دستگاه دریافت کرده است".
به گفته رزنیکوف، تانک "ای ام ایکس-10آر سی" فرانسوی، چلنجر بریتانیایی و آبرامز از ایالات متحده نیز به اوکراین اعزام شدند. در مجموع، اوکراین در چارچوب به اصطلاح "ائتلاف تانک"ی کشورهای غربی، بیش از 50 تانک لئوپارد 2 را دریافت کرده است که 18 تانک از ذخایر بوندس‌وهر بود.
توپ های جدید ضد تانک به سربازان روسیه تحویل داده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
توپ های جدید ضد تانک به سربازان روسیه تحویل داده می شود + جزئیات
در ماه فوریه، وزارت اقتصاد آلمان نیز صادرات 178 دستگاه تانک لئوپارد 1A5 به اوکراین را تایید کرد.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала