چه فاجعه‌ای در اوکراین در انتظار آمریکاست؟

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2023
اشتراک
کارمند سابق کنگره آمریکا از بروز یک فاجعه دردناک برای ایالات متحده در اوکراین صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، براندون ویچرت کارمند سابق کنگره و تحلیلگر ژئوپلیتیک در مقاله ای برای " 19fortyfive" نوشت که دولت جو بایدن، ایالات متحده را به ابزاری در دست اوکراین تبدیل کرده است.
وی نوشت: "ایالات متحده که فاقد قدرت پایان دادن به درگیری و یا رهبری آن است به ابزاری در دست کی‌یف و گروگان تهدید تشدید روابط با مسکو تبدیل شده است".
این تحلیلگر خاطرنشان کرد که بایدن بیشترین تأثیر منفی را بر سیاست خارجی ایالات متحده گذاشته است و نه تنها مستقیماً در درگیری اوکراین دخالت می‌کند که می تواند به یک جنگ هسته ای جهانی تبدیل شود، بلکه موقعیت کشور را در روابط با چین تضعیف کرده است.
رسانه‌: راننده‌ای که با خودرو به حصار کاخ سفید برخورد کرد،  قصد کشتن بایدن را داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
رسانه‌: راننده‌ای که با وانت خود به حصار کاخ سفید برخورد کرد، قصد کشتن بایدن را داشت + ویدئو
این کارشناس در پایان نوشت: "بایدن اگر در دوره دوم ریاست جمهوری پیروز شود، می تواند صدمات جبران ناپذیری به آمریکا وارد کند که زمانی یک کشور کبیر و قدرتمند بود".
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه، ایالات متحده و متحدانش در ناتو ارائه کمک های مالی به رژیم کی‌یف و تامین تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار برای نیروهای مسلح اوکراین را آغاز کردند. روسیه بارها اعلام کرده است که حمایت غرب و ارسال تسلیحات برای نیروهای مسلح اوکراین فقط باعث طولانی‌تر شدن درگیری می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала