رسانه‌: راننده‌ای که با وانت خود به حصار کاخ سفید برخورد کرد، قصد کشتن بایدن را داشت + ویدئو

© Sputnik / Yuki Iwamura /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه‌: راننده‌ای که با خودرو به حصار کاخ سفید برخورد کرد، قصد کشتن بایدن را داشت
رسانه‌: راننده‌ای که با خودرو به حصار کاخ سفید برخورد کرد،  قصد کشتن بایدن را داشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
اشتراک
شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد راننده‌ای که به حصار نزدیک کاخ سفید در واشنگتن برخورد کرد، اعتراف کرد که نازی‌ها را تحسین می‌کند و می‌خواست با کشتن رئیس‌جمهور، قدرت را در آمریکا به دست بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرنگاران با استناد به اسناد دادگاه می گویند: "او گفت که اقتدارگرایی، اصلاح نژادی و نظم جهانی واحد آنها را تحسین می کند. <...> هدف او ورود به کاخ سفید، به دست گرفتن قدرت و قرار گرفتن در راس ملت بود"
به گفته یک منبع در سرویس مخفی، راننده همچنین از برنامه هایی برای "کشتن رئیس جمهور" و آسیب رساندن به هر کسی که ممکن است "در راه او در به دست گرفتن قدرت بایستد" صحبت کرده است.
این حادثه روز سه شنبه رخ داد. به گفته آنتونی گودلمی، رئیس روابط عمومی سرویس مخفی ایالات متحده، راننده وانت احتمالاً عمداً آنرا خود را به نرده های امنیتی نزدیک کاخ سفید هدایت کرده بود اما در میان کارمندان دفتر ریاست جمهوری هیچکس آسیب ندید.
شبکه سی ان ان قبلا به نقل از پلیس گزارش داده بود، این مرد متهم به تهدید به ترور بایدن، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و یا اعضای خانواده آنها است.
واشنگتن پست به نقل از سرویس های اورژانس اعلام کرد که پس از این حادثه، بسته مشکوکی در بلوکی از کاخ سفید پیدا شد. مردم از یک هتل مجاور تخلیه شدند و متعاقباً به این ساختمان بازگشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала