- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

انهدام سامانه ضد هوایی آمریکایی در کی یف

© AP Photo / Czarek Sokolowskiاعزام گروه نظامی جدید آمریکا به همراه سامانه های پاتریوت به خاورمیانه
اعزام گروه نظامی جدید آمریکا  به همراه سامانه های پاتریوت به خاورمیانه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2023
اشتراک
نیروهای مسلح روسیه در جریان حملات امروز به کی یف، سامانه‌های پدافند هوایی خارجی را هدف قرار دادند .
به گزارش اسپوتنیک، مشاور سرپرست جمهوری دونتسک ، یان گاگین گفت : روسیه در جریان حملات روز دوشنبه به کی یف، سامانه‌های پدافند هوایی ساخت خارجی را هدف قرار داد و که در نتیجه حملات امروز به کی یف، نیروهای مسلح روسیه یک سیستم دفاع هوایی ساخت خارجی، احتمالاً یک پاتریوت بود را هدف قرار دادند.

دو موج حمله هوایی به کی یف داشتیم ، موج اول پهپادهای شمعدانی بودند که با کمک آنها برخی از اهداف در خاک اوکراین مورد اصابت قرار گرفتند، ازجمله اطلاعات نیروها و وسایل دفاع هوایی نیروهای اوکراینی فاش شدند ، اطلاعاتی مثل زمان واکنش، مکان و سایر مشخصات آنها ، سپس موج بعدی حملات با کمک موشک های کروز انجام شد که "به طور کیفی به اهداف خود اصابت کردند".

این اهداف شامل انبارهای مهمات و انبارهای لجستیکی بودند، از جمله اطلاعاتی مبنی بر اینکه یکی از سیستم های دفاع هوایی ساخت آمریکا واقعا مورد اصابت قرار گرفته است که به احتمال زیاد این یکی از پاتریوت ها است.
روز دوشنبه، دو بار هشدار حمله هوایی در کی یف اعلام شد. مقامات محلی از وقوع انفجار در تعدادی از مناطق خبر دادند.
حملات به زیرساخت های اوکراینی نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر - دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه - که به گفته مقامات روسی، پشت آن، سرویس های ویژه اوکراین ایستاده اند آغاز شد. این حملات بر روی تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر کشور انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала