مامور اطلاعاتی انگلیس هدف واقعی از تحویل جنگنده های F-16 به کی یف را اعلام کرد

© AP Photo / Aijaz Rahiجنگنده F-16
جنگنده  F-16  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2023
اشتراک
آلستر کروک، مامور سابق سرویس اطلاعات خارجی انگلیس در مصاحبه با کانال یوتیوب Judging Freedom اعلام کرد تحویل جنگنده های F-16 (اف 16) به رژیم کی یف نشان دهنده تلاش غرب برای حفظ وجهه و اعتبار خود در شرایط موفقیت های نظامی روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس گفت: نشست سران گروه ۷ در هیروشیما ژاپن با شعار "ما نمی‌بازیم" برگزار شد که در تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای آغاز آموزش خلبانان اوکراینی برای خلبانی هواپیماهای اف ۱۶ آمریکایی را تأثیر داشت.
کروک ابراز تاسف کرد: "این سرسختی مطلق است که بگوییم "نه، با وجود آرتیوموفسک و رخ دادن هر چیز دیگری، ما برنده می شویم."
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
ریابکوف: اف 16 های تحویلی به کی یف، هدفی قانونی برای روسیه خواهند بود
مامور سابق اطلاعات انگلیس توضیح داد که تصمیم گیری درباره تحویل F-16 عمداً با اظهارات منتشر شده توسط متحدان مختلف زلنسکی در رسانه ها در مورد لزوم کاهش بحران و مذاکرات با روسیه همزمان شده است.
کروک گفت: "منابع آمریکایی می گویند که همه چیز خیلی زود تمام می شود و در غیر این صورت ادامه تحویل غیرممکن خواهد بود. آنها گفته بودند سپتامبر آخرین مهلت است و سپس کاملاً تصادفی، بایدن چراغ سبز به F-16 را نشان می دهد که بلافاصله ضرب الاجل ماه سپتامبر را لغو می کند و این مهلت تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
روز جمعه، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که کی یف برای رسیدن به مرزهای سال 1991 به 48 جنگنده F-16 نیاز دارد. در واشنگتن اطلاع دادند آموزش خلبانان اوکراینی برای کار با F-16 "در هفته ها یا ماه های آینده" آغاز خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала