ریابکوف: اف 16 های تحویلی به کی یف، هدفی قانونی برای روسیه خواهند بود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: جنگنده‌های F-16 زمانی که توسط غرب برای جنگ در منطقه عملیات ویژه به کی یف تحویل داده شوند، به هدفی قانونی برای روسیه تبدیل خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه به ریانوستی گفت:" ما بارها گفته‌ایم که هر گونه تجهیزات، هر سلاحی که توسط کی‌یف در منطقه عملیات ویژه نظامی و نه تنها در آن، مانند چیزی که در استان بلگورود دیدیم، به هدفی قانونی برای روسیه جهت انهدام آنها تبدیل خواهند شد".
روزنامه پولیتیکو به نقل از یک منبع پنتاگون پیشتر نوشته بود که وزارت دفاع آمریکا با ارائه احتمالی F-16 به اوکراین توسط سایر کشورها مخالفتی ندارد. در عین حال، به گفته این منبع، چنین تصمیمی در مورد انتقال جنگنده ها هنوز گرفته نشده است، پنتاگون بارها نیاز اوکراین به آنها را در مرحله فعلی درگیری زیر سوال برده است. همانطور که این روزنامه به نقل از مشاور وزیر دفاع اوکراین، یوری ساک گزارش داد، اوکراین امیدوار است تا 50 جنگنده F-16 از غرب دریافت کنند.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала