روسیه گامی را برداشته که باعث می شود اوکراین "از ترس بلرزد"

© AP Photo / Natacha Pisarenkoزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2023
اشتراک
بر اساس مقاله‌ منتشره در پورتال چینی سوهو، ظهور تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس باعث می‌شود اوکراین از ترس "بلرزد".
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس روز پنجشنبه آغاز انتقال سلاح‌های هسته‌ای را در چارچوب توافق‌نامه‌ها با روسیه درباره استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در این جمهوری اعلام کرد. سرگئی شویگو و ویکتور خرنین، وزیران دفاع دو کشور اسنادی را امضا کردند که قاهده نگهداری تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه را در یک انبار ویژه در خاک بلاروس تعریف می‌کنند.
در مقاله منتشره در پورتال چینی یادآوری می شود، ایالات متحده آمریکا کلاهک های هسته ای در بسیاری از پایگاه های متحدان اروپایی مستقر می کند و ظهور سلاح های هسته ای تاکتیکی روسیه در بلاروس می تواند با ناتو رقابت کند.
Истребитель F-16 ВВС Дании во время взлета с военного аэродрома - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
گزارش و تحلیل
اسکات ریتر: ارسال F-16 به اوکراین نتیجه معکوس خواهد داشت
در این مقاله آمده است: " این گام در شرایط درگیری در اوکراین، نیز با هدف مهار کی یف است، زیرا پایتخت اوکراین در فاصله بسیار نزدیک از مرز با بلاروس قرار دارد. اگر اسکندر-ام با بمب های هسته ای در آنجا مستقر شود، قطعا اوکراین از ترس خواهد لرزید."
سوهو می نویسد، تصمیم مسکو و مینسک اثر بازدارنده ای بر کل اردوگاه غرب خواهد داشت، در حالی که قطعا آمریکا و ناتو خوشحال نبودند.
در پایان مقاله نشریه چینی گفته می شود:" اما در واقع، غرب فقط می تواند بیهوده تهدید کند و دشنام دهد. بالاخره، حتی زمانی که مینسک سلاح هسته ای نداشت، ناتو در هرحال جرات دست زدن به آن را نداشت. اکنون بلاروس با دریافت تسلیحات روسی، حتی قدرتمندتر شده است. و ناتو قطعاً جرات نمی کند بی پروا عمل کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала