روزنامه نگار لبنانی: زلنسکی در طرح خود علیه روسیه شکست خورد

© AP Photo / Matthias Schraderولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2023
اشتراک
روزنامه نگار لبنانی گفت که زلنسکی نتوانست جهان را علیه روسیه متحد کند.
به گزارش اسپوتنیک، ویسام اسماعیل، روزنامه نگار لبنانی شبکه تلویزیونی المیادین گفت: ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با وجود " تورهای" طولانی خود، نتوانست تمام جهان را علیه روسیه بسیج کند.
به گفته این روزنامه نگار، روش های رهبر اوکراین یادآور اقدامات فعال جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور آمریکا است که به دنبال جلب گسترده ترین حمایت جهانی قبل از اشغال عراق بود.
ویسام اسماعیل افزود: آخرین سفر زلنسکی یادآور اقدامات جورج دبلیو بوش قبل از اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ است. رئیس جمهور سابق آمریکا تلاش کرد تا قبل از حمله آمریکا به عراق و افغانستان آن را به عنوان "مبارزه بین خیر و شر" به تصویر بکشد و با "جنگ های صلیبی" مقایسه کند. زلنسکی از سیاست آمریکایی ها پیروی می کند و به دنبال بسیج جهان علیه رژیم روسیه است. ویقوانین بین المللی را نقض می کند و صلح و امنیت را با بهره مندی از فعالیت های رسانه های غربی تهدید می کند.
در عین حال، ویسام اسماعیل تاکید کرد که تلاش های زلنسکی در این زمینه بیهوده بود: در اجلاس اتحادیه کشورهای عربی، او فقط مجاز به سخنرانی بود.
اسماعیل تاکید کرد: می توان نتیجه گرفت که تلاش های زلنسکی برای اهریمنی جلوه دادن روسیه و بسیج جهان در حمایت از اوکراین شکست خورده است. او قادر نخواهد بود به آنچه که قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه بود بازگردد.
نشست سران اتحادیه عرب در 19 می در جده عربستان برگزار شد. زلنسکی همچنین در این اجلاس سخنرانی کرد و از عدم توجه برخی از رهبران عرب به درگیری در اوکراین گلایه کرد. او افزود که اوکراین "فرمول صلح" را با هدف حل آن پیشنهاد کرده است.
فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان گفت: زلنسکی به دلیل اینکه رهبران عرب به دنبال حل بحران اوکراین و روابط با مسکو و کی یف هستند به این اجلاس دعوت شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала