بریتانیا، فرانسه، آمریکا، ایتالیا و آلمان خواستار کاهش تنش در کوزوو شدند

© Sputnik / Дејан СимићКосовска Митровица
Косовска Митровица - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2023
اشتراک
بریتانیا، فرانسه، ایالات متحده آمریکا، ایتالیا و آلمان وضعیت کوزوو را محکوم کردند و خواستار کاهش تنش شدند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه ای که در وب سایت رسمی دولت بریتانیا منتشر شد، بریتانیا، فرانسه، آمریکا، ایتالیا و آلمان وضعیت کوزوو را محکوم کردند و خواستار کاهش فوری تنش شدند.
ما تصمیم کوزوو را برای بازگشایی اجباری ساختمان‌های شهرداری در شمال کوزوو، علی‌رغم درخواست خود برای خویشتن‌داری، محکوم می‌کنیم. ما از مقامات کوزوو می‌خواهیم که فورا عقب‌نشینی کنند، اوضاع را کاهش دهند و با (ماموریت حاکمیت قانون اتحادیه اروپا) و هماهنگی نزدیک کنند.
همانطور که در بیانیه اشاره شد، این کشورها همچنین نگران تصمیم صربستان برای افزایش سطح آمادگی رزمی نیروهای مسلح خود با توجه به وضعیت کوزوو و متوهی هستند.
Здание Народной скупщины Сербии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
ووچیچ ارتش صربستان را به حداکثر آمادگی رساند + ویدئو
بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، ایالات متحده و آلمان از همه طرف‌های درگیر خواستند تا "حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از لفاظی‌های تحریک‌آمیز خودداری کنند".
الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان روز جمعه ارتش صربستان را در ارتباط با وضعیت کوزوو و متوهیا به دلیل اقدامات یکجانبه پریشتینا به وضعیت حداکثر آمادگی رزمی رساند. رئیس دولت همچنین خواستار توقف فوری خشونت علیه صرب‌ها در کوزوو و متوهیا توسط ناتو شد.
میلوش ووچویچ وزیر دفاع صربستان در تلویزیون تایید کرد که ارتش را به بالاترین درجه آمادگی رزمی و پیشروی نیروها به سمت کوزوو و متوهیا پس از اقدام نظامی پلیس آلبانیایی کوزوو رساند. دلیل آن تلاش مقامات پریشتینا برای ا نتصاب شهرداران آلبانیایی در شمال این منطقه پس از انتخابات دولت های محلی شمال کوزوو در 23 آوریل بود که توسط صرب های محلی تحریم شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала