ووچیچ ارتش صربستان را به حداکثر آمادگی رساند + ویدئو

© Fotolia / Saiko3pЗдание Народной скупщины Сербии
Здание Народной скупщины Сербии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
اشتراک
ووچیچ با توجه به وضعیت کوزوو، ارتش صربستان را به حداکثر آمادگی رساند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وچر نووستی خبر داد، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، ارتش را به دلیل وضعیت موجود در دولت خودخوانده کوزوو به حالت آمادگی حداکثری رساند.
در این روزنامه آمده است: الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان و فرمانده عالی نیروهای مسلح کشورمان، فرمانی را برای ارتقای آمادگی رزمی واحدهای ارتش صربستان به بالاترین سطح امضا کردند و دستور حرکت فوری به سمت خط مرزی با دولت خودخوانده کوزوو و متوهیا را صادر کردند.
تصریح شده است که رئیس دولت همچنین از ناتو خواسته است تا از خشونت علیه صرب ها در این منطقه جلوگیری کند.
به نوبه خود، پورتال آنلاین دولت خودخوانده کوزوو گزارش داد که امروز صرب‌ها برای تظاهرات در نزدیکی ساختمان‌های شهرداری‌های لپوسوویچ، زوبین پوتوک و زوکان در شمال کوزوو تجمع کردند.
خاطرنشان می شود که مردم نمی خواستند اجازه دهند نیروهای امنیتی و مقامات آلبانیایی کوزوو به آنجا بروند. پلیس این دولت خودخوانده نیز به نوبه خود از گاز اشک آور و نارنجک های نورزا علیه آنها استفاده کرد. بر اساس گزارش رسانه ها، ارتباط تلفنی در لپوساویچ قطع شد و آژیرهای حمله هوایی در شمال کوسووسکا میترویتسا به صدا درآمد.
در پایان ماه آوریل، مقامات این جمهوری خودخوانده انتخاباتی را برای روسای شهرداری های شمال میترویتسا، زوکان، زوبین پوتوک و لپوسوویچ در شمال استان برگزار کردند.
در عین حال، پیش از این، نهادهای نمایندگی و اجرایی شهرداری ها عمدتاً از نامزدهای حزب فهرست صربستان تشکیل می شد، اما این بار به دلیل فشار و تحریک مقامات آلبانیایی کوزوو، انتخابات را تحریم کردند. امتناع از شرکت در رای گیری به طور گسترده توسط ساکنان محلی حمایت شد.
در نتیجه میزان مشارکت در انتخابات تنها 3.47 درصد بود که از این میان تنها 13 نفر صرب بودند. در همان زمان، در کوسووسکا-میترویتسا شمالی، زوچان، زوبین-پوتوک و لپوسوویچ که عمدتاً توسط آنها سکنه می شود، نامزدهای احزاب آلبانیایی "پیروز شدند".

سفارت ایالات متحده در پریشتینا گفت که رای گیری، علیرغم تحریم صرب ها، مطابق با قوانین دولت خودخوانده کوزوو برگزار شد.

به نوبه خود، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، از هموطنان خود خواست تا صلح را در پس زمینه انتخاب روسای شهرداری های آلبانیایی در شمال منطقه، که صرب ها هرگز آنها را به رسمیت نشناسند، حفظ کنند. او بعداً در 12 می مقامات این جمهوری خودخوانده را به دامن زدن به درگیری مسلحانه در منطقه و کشورهای غربی را به همدستی و استانداردهای دوگانه در رابطه با کوزوو متهم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала