- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

گلوله باران آزوفستال در ماریوپل با موشک های "استورم شادو"

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на металлургический комбинат "Азовсталь" со стороны морского торгового порта в Мариуполе
Вид на металлургический комбинат Азовсталь со стороны морского торгового порта в Мариуполе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
اشتراک
نیروهای مسلح اوکراین دو موشک "استورم شادو" را به منطقه آزوفستال در ماریوپل شلیک کردند
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از منابعی از جمهوری دونتسک، نیروهای اوکراینی دو موشک "استورم شادو" را به منطقه نزدیک به کارخانه آزوفستال در ماریوپل شلیک کردند.
این منبع گفت: دو موشک "استورم شادو" در منطقه آزوفستال سقوط کرد. پیش از این، دفتر نمایندگی جمهوری دونتسک گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین دو موشک دوربرد به سمت ماریوپل شلیک کردند.
در اوایل ماه می، بریتانیا دسته ای از موشک های "استورم شادو" را به اوکراین تحویل داد. همانطور که سی ان ان گزارش داد، لندن تضمین هایی را از کی یف دریافت کرد که از آنها را فقط علیه اهداف "در قلمرو مستقل اوکراین" استفاده خواهند کرد. از آن زمان نیروهای مسلح اوکراین بارها با این موشک ها به لوگانسک و همچنین سعی کردند به بردیانسک شلیک کنند.

"استورم شادو" یک موشک کروز رادارگریز است که از هواپیما شلیک می شود. این محصول مشترک ماترا فرانسوی و هوافضای بریتانیا است و اکنون این سلاح ها توسط MBDA تولید می شوند. محدوده گزینه های صادراتی، طبق نسخه آمریکایی 250 کیلومتر است و با ایجاد تغییراتی تا 560 کیلومترامکان افزایش برد وجود دارد.

روسیه بارها اعلام کرده است که کمک های نظامی غرب برای اوکراین نویدبخش نیست و تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل سلاح به هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала