چلیابینسک به مرکز حمل و نقل کالا به ایران تبدیل می شود

© Fotolia / ZenebioПанорама Челябинска
Панорама Челябинска - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
اشتراک
فرماندار چلیابینسک از راه اندازی قطارهای باری سریع السیر از این منطقه به قزاقستان و سپس به ایران و هند خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، آلکسی تکسلر، فرماندار این منطقه روز جمعه گفت که استان چلیابینسک راه اندازی قطارهای باری سریع السیر از این منطقه به قزاقستان و سپس به ایران و هند را بسیار امیدوارکننده می داند، اما لازم است "گلوگاه ها" موجود "گسترش" داد.
روز پنجشنبه، قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا، پیشنهاد کرد که استان چلیابینسک می تواند به مرکز لجستیکی در کریدور حمل و نقل شمال-جنوب تبدیل شود که روسیه را به خاورمیانه متصل می کند. ما در مورد راه اندازی قطارهای باری در امتداد بزرگراه چلیابینسک-بولاشاک-ایران صحبت می کنیم. رئیس استان چلیابینسک، الکسی تکسلر، در ماه می، در جریان یک سفر کاری به قزاقستان، با اشاره به اینکه این یکی از موضوعاتی است که به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته است، او این ابتکار را در دیدار با علیخان اسمایلوف، نخست وزیر جمهوری مطرح کرد.
در راه آهن ترانس سیبری، اتصالات راه آهن چلیابینسک کلیدی است، منطقه ما با قزاقستان هم مرز است، خروجی هایی به کل منطقه اورال و ترانس اورال وجود دارد، نه تنها به استان اسوردلوفسک، تیومن، بلکه به منطقه پرم، به سمت مناطق سیبری ... و پیشنهادی که دیروز ارائه شد ... این ابتکار عمل ماست. چلیابینسک به عنوان یک مرکز لجستیکی بزرگ، شرکت لجستیکی و حمل ونقل " اورال جنوبی" است. ما می توانیم یک نقطه ورودی، چنین مرکزی برای دریافت کالا باشیم. که می تواند به سمت ایران حرکت کند.
در واقع این کریدور شمال - جنوب است که چندین جهت دارد و جهت شرقی آن از طریق قزاقستان، ترکمنستان به ایران و بعد از آن به هند متصل می شود. این یک مسیر بسیار امیدوارکننده است... و دیروز رئیس جمهور قزاقستان در این باره صحبت کرد. ما البته از این پیشنهاد حمایت می کنیم.
 پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
پوتین: روسیه امیدوار است آماده سازی اسناد کریدور حمل و نقل "شمال - جنوب" هرچه سریعتر تکمیل شود
تکسلر، رئیس منطقه چلیابینسک توضیح داد که رئیس جمهور قزاقستان در مورد "گلوگاه"هایی که در تمام طول این مسیر وجود دارد صحبت کرد.
وی گفت: توکایف در مورد بخشهایی صحبت کرد که برای اطمینان از جریان و سرعت نیاز به مدرن سازی دارند. و امروز ما محموله های آزمایشی انجام دادیم. کل راه آهن در طول مسیر موجود است، اما تنگناهایی وجود دارد، و با گسترش دادن آنها می توانید حمل و نقل کالا و سرعت آن را تامین کنیم.
پیشتر قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان اعلام کرده بود که از نیات فدراسیون روسیه برای ایجاد کریدورهایی در جهت چین، هند، پاکستان، ایران، کشورهای خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی استقبال می کند.
وی گفت: من معتقدم که درک نیاز به توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب در ارتباط با مسیر ترانس خزر به بلوغ رسیده است. در این راستا، قزاقستان با استفاده از همه ظرفیت ها و منابع خود به عنوان یک مرکز لجستیک قابل اعتماد اتحادیه اقتصادی اوراسیا عمل خواهد کرد. به عنوان ابتکارات اساسی، ما راه اندازی قطارهای باری پرسرعت را در امتداد خط راه آهن چلیابینسک-بولاشاک-ایران پیشنهاد می کنیم. برای این کار می‌توان از زیرساخت‌های موجود کریدور حمل‌ونقل شمال-جنوب با ایجاد مرکز تجمیع بار در چلیابینسک استفاده کرد.
نقشه کریدور ریلی شمال - جنوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
ارسال ماهانه کالا از مسیر شرقی کریدور شمال-جنوب توسط اتحادیه اقتصادی اوراسیا
وی خاطرنشان کرد که جمهوری قزاقستان آماده بازسازی "گلوگاه" در شبکه راه آهن بینو - شالکار و در بخش بزرگراه بینو - شالکار است.
سدیر ژاپاروف، رئیس جمهور قرقیزستان در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا به ضرورت توسعه زیرساخت های جدید برای کریدورهای حمل و نقل اشاره کرد.
سخنان ژاپاروف در سایت ریاست جمهوری نقل شده است: در زمینه زیرساخت های حمل و نقل و لجستیک، من می خواهم بر نیاز به توسعه زیرساخت های جدید کریدورهای حمل و نقل، به ویژه در جهت شمال-جنوب و شرق-غرب تمرکز کنم. سال گذشته، فهرستی از پروژه های ادغام زیرساخت های اولویت دار ارائه شد. در حوزه حمل و نقل تصویب شد، لازم است کار برای گسترش این فهرست با در نظر گرفتن چشم اندازهای بلندمدت و همچنین ایجاد شرایط برای اجرای موفقیت آمیز آنها از جمله در زمینه تامین مالی آنها تشدید شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала