ارسال ماهانه کالا از مسیر شرقی کریدور شمال-جنوب توسط اتحادیه اقتصادی اوراسیا

© Photo / The Islamic Republic Of Iran Railwaysنقشه کریدور ریلی شمال - جنوب
نقشه کریدور ریلی شمال - جنوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
اشتراک
کمیسیون اقتصادی اوراسیا از برنامه هایی برای سازماندهی ارسال محموله های آزمایشی به صورت ماهانه در امتداد شاخه شرقی کریدور شمال-جنوب خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، گروه کاری، به منظور تسهیل اجرای پروژه مشترک آگرواسپرس در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، برنامه اجرایی برای سال های 2023-2024 را به روزرسانی کردند. در نسخه به روز شده سند همکاری شورای بین دولتی اوراسیا مورخ 3 فوریه 2023 آمده است: بر اساس برنامه اقدام به روز شده، برنامه ریزی شده است که محموله های آزمایشی ماهانه در امتداد شاخه شرقی کریدور شمال-جنوب با اتصال بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان سازماندهی شود. مسیرهای حمل و نقل ریلی مستقیم به چین نیز در حال افزایش است. بخش‌های کشورهای اوراسیا و نقاط تجمیع احتمالی و شرایط تعرفه‌ای برای اجرای این پروژه در شهرهای ازبکستان در حال بررسی است. آندری اسلپنف، وزیر بازرگانی کمیسیون اقتصادی اوراسیا، گفت: "این پروژه مشترک شامل حمل و نقل در طول کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب به ترکمنستان، ایران، امارات متحده عربی و هند استو علاوه بر این، هدف افزایش صادرات منظم در جهت آسیایی و همچنین رفع اقدامات محدودکننده و بهینه سازی گمرک و سایر رویه های اداری در مسیر حمل و نقل است.
وی در این راستا بر ادامه کار در زمینه انعقاد قراردادهای تجارت آزاد بین اوراسیا و ایران و امارات و همچنین آغاز روند مذاکرات با هند تاکید کرد. او همچنین خاطرنشان کرد که "سال گذشته حجم قابل توجهی از عرضه محصولات کشاورزی تحت این پروژه مشترک را شاهد بودیم که از رقم 500هزار تن که برنامه ریزی شده بود فراتر رفت." وی گفت: "انتظار می‌رود حذف محدودیت‌های ضد کووید توسط چین و همچنین گنجاندن مسیرهای جدید در پروژه مشترک، به افزایش بیشتر جریان بار در سال جاری کمک کند."
نفتکش RST25 یکی از عناصر مهم کریدور شمال-جنوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
داده نمایی
نفتکش RST25 یکی از عناصر مهم کریدور شمال-جنوب + داده نمایی
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала