اظهارات مقام ارشد اتحادیه اقتصادی اوراسیا درباره احتمال عضویت دائم ایران در این سازمان + فیلم

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی گلازیف، وزیر ادغام و اقتصاد کلان اوراسیا
سرگئی گلازیف، وزیر ادغام و اقتصاد کلان اوراسیا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
اشتراک
اختصاصی
سرگئی گلازیف، وزیر ادغام و اقتصاد کلان اوراسیا از آمادگی اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای بررسی عضویت دائمی ایران در این سازمان در صورت دریافت درخواست مربوطه خبر داد.
سرگئی گلازیف در حاشیه دومین مجمع اقتصادی اوراسیا در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک که آیا سازمان پس از امضای توافقنامه با ایران، موضوع عضویت دائم این کشور در اوراسیا را بررسی می کند، گفت: اگر درخواست مربوطه را دریافت کنیم، عضویت دائم ایران در اوراسیا را مورد بررسی قرار می دهیم. اما ما آماده همکاری هستیم و برنامه تجاری و اقتصادی که تا حدی با ایران شکل گرفته است، توسعه خواهد یافت
پیشتر خانم گوهر بارگسیان مدیر دپارتمان توسعه ادغام کمسیون اقتصادی اوراسیا در حاشیه دومین مجمع اقتصادی اوراسیا در مسکو، در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد: "گفتگوی ما با ایران بسیار فعال است. همانطور که می دانید ما توافقنامه تجاری موقت با جمهوری اسلامی ایران امضا کردیم و اکنون در حال مذاکره امضای قرارداد دائمی منطقه آزاد تجاری با این کشور هستیم . ما شاهد ابراز علاقمندی و ذینفعی زیادی از طرف شرکای ایرانی هستیم و بسیار امیدواریم که به زودی بتوانیم این مذاکرات تکمیل کرده و در سال جاری توافقنامه منطقه آزاد تجاری را با این کشور امضا کنیم. امضای این توافق با ایران در درجه اول فرصت های بزرگی را برای صادرکنندگان ما شما ایجاد خواهد کرد زیرا ایران بازار بزرگی است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала