کی یف: 18 کشور ناتو از الحاق اوکراین حمایت می کنند

© Sputnik
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
اشتراک
رئیس پارلمان اوکراین روز سه شنبه گفت که 18 عضو ناتو از ورود اوکراین به این ائتلاف حمایت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، در ماه آوریل، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که همه متحدان ناتو موافق هستند که اوکراین باید عضو این ائتلاف شود.
روسلان استفانچوک رئیس رادا اوکراین در سخنرانی خود در پارلمان سوئد گفت که کی یف هیچ جایگزینی برای موضوع پیوستن به ناتو نمی بیند. به گفته وی، اوکراین برای تمام جهان روشن می کند که عضویت در ناتو برای آن بسیار مهم است، زیرا تضمین های امنیتی برای آنها فراهم می کند.
استفانچوک گفت: "می دانید، 18 کشور عضو ناتو قبلا از این موضوع که می خواهند اوکراین را به عنوان عضوی از ناتو ببینند، حمایت کرده اند".
در پایان سپتامبر 2022، ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که اوکراین درخواست پیوستن سریع به ناتو را دارد. بعدها جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی خاطرنشان کرد که انجام چنین رویه ای اکنون نابهنگام است. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در توضیح اظهارات زلنسکی، موضع بدون تغییر بلوک در مورد حق هر کشور برای تعیین مسیر خود و سیاست "درهای باز" را تصدیق، اما تاکید کرد که ائتلاف تلاش های خود را برای کمک به کی یف در دفاع از خود متمرکز خواهد کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت کرملین درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را شنیده است. به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر داشته و به یاد دارد که جهت گیری کی یف به سمت ناتو بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала