پوتین اعلام کرد که اوکراین تا پیش از تشکیل جمهوری شوروی اوکراین در تاریخ بشریت وجود نداشته است

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین اعلام کرد که اوکراین تا پیش از ایجاد جمهوری اوکراین در قالب اتحاد جماهیر شوروی در تاریخ بشریت وجود نداشته است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه روز سه شنبه در دیدار با والری زورکین رئیس دادگاه قانون اساسی این کشور اعلام کرد که هیچ اوکراینی تا پیش از ایجاد جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین در تاریخ بشریت وجود نداشته است.
رئیس دادگاه قانون اساسی روسیه به رئیس جمهور کشور رونوشتی از نقشه ای که در نیمه قرن هفدهم در دوران لودویک چهاردهم پادشاه فرانسه ترسیم شده بود را نمایش داد. وی این نکته را خاطرنشان کرد که اوکراین در آن دیده نمی شود.
زورکین با تاکید بر تعداد زیادی گمانه زنی در خصوص تاریخ اوکراین اظهار کرد: "چرا من این را آوردم؟ در آن اوکراین وجود ندارد".
پوتین به نوبه خود خاطرنشان ساخت که قلمرو اوکراین معاصر هیچ زمان در ترکیب مشترک المنافع لهستان- لیتوانی قرار نداشته است و بعدها زیر مجموعه تزار مسکو شده است.
رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: "و بعدا بعد از انقلاب اکتبر، تشکل های شبه دولتی شروع به شکل گیری کردند و دولت شوروی اوکراین شوروی را ایجاد نمود. این به خوبی مشخص است. تا پیش از آن هیچ اوکراینی در تاریخ بشریت وجود نداشته است".
رئیس جمهور روسیه در آغاز سال گذشته اعلام کرده بود که اوکراین امروزه را می توان با پایه و اساس کامل "اوکراین ولادیمیر ایلیچ لنین" نامید، زیرا که وی معمار و بنیانگذار آن بود که این مطلب توسط اسناد وجود در مرکز اسناد تایید می شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2023
پوتین: حملات به ارزش های معنوی روسیه متوقف نمی شود
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала