وزیران دفاع اتحادیه اروپا در مورد کمک های جدید به کی یف به توافق نرسیدند

© Photo / IRNAجوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
اشتراک
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا پس از نشست شورای وزارت دفاع گفت وزرای دفاع اتحادیه اروپا در مورد کمک نظامی جدید به اوکراین به توافق نرسیدند.
به گزارش اسپوتنیک، "جوزپ بورل" در این زمینه روز سه شنبه گفت:" ما قبلاً بسته هشتم را به مبلغ 500 میلیون یورو پیشنهاد کردیم که مذاکرات را ادامه می‌دهیم. امیدوارم از این هفته یکی یکی بر همه موانع برای تایید کمک در سطح فنی غلبه کنیم. تا به امروز، ما تصمیم واحدی در مورد این موضوع نداریم".
روز قبل، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان، پیتر سیجارتو، گفت که وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا نمی توانند در مورد کمک نظامی بعدی به مقامات کی یف به توافق برسند. وی تاکید کرد که بوداپست با اختصاص 500 میلیون یورو از صندوق صلح اروپا برای تسلیح نیروهای مسلح اوکراین تا زمانی که بانک OTP مجارستان در فهرست "حامیان جنگ" قرار گیرد، مخالفت خواهد کرد.
مجارستان از آغاز عملیات ویژه روسیه با اعمال تحریم ها علیه حامل های انرژی روسیه و ارسال سلاح برای ارتش اوکراین مخالفت کرده است. بهار گذشته، پارلمان این جمهوری با صدور فرمانی، ارسال سلاح به اوکراین از خاک این کشور را ممنوع کرد.
روسیه سال گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل کمک نظامی به کی یف فرستاد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، خاطرنشان کرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا مستقیماً در درگیری دخالت دارند - نه تنها با انتقال سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала