رسانه: ناتو پس از پایان درگیری، اوکراین را به پایگاه نظامی خود تبدیل می کند

امریکا
امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
اشتراک
کارشناس ارشد موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، در مقاله ای برای فارین پالسی نوشت: صرف نظر از نتیجه درگیری در اوکراین، غرب قلمرو تحت کنترل مقامات کی یف را به پایگاه نظامی ناتو برای مهار روسیه تبدیل خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "فرانتس استفان گادی" در مطلب خود نوشت:" غرب اوکراین را به یک جوجه تیغی تا دندان مسلح تبدیل خواهد کرد. این شامل انتقال اقتصاد آن به پایگاه جنگی برای تولید انبوه سلاح و مدرن سازی نیروهای مسلح خود با استانداردهای ناتو و حفظ ارتشی چشمگیر است".
به گفته نویسنده، اظهارات واشنگتن و بروکسل در مورد حمایت بلندمدت از کی یف گواهی بر آمادگی غرب برای پیروی از استراتژی "خارپشتی" است. این کارشناس خاطرنشان کرد: "علاوه بر این نگرانی های دفاعی، آمریکا و اروپا قصد دارند حتی پس از پایان خصومت ها از اوکراینی ها پول دربیاورند".
در عین حال، هنوز بین کشورهای ناتو در مورد مصلحت بودن ورود اوکراین به این ائتلاف اتفاق نظر وجود ندارد. گادی در پایان گفت که مقامات کی یف نباید روی تضمین های امنیتی شرکای غربی خود حساب کنند، اما از طریق آنهاست که آمریکا و اروپا به ماموریت خود برای تضعیف روسیه ادامه خواهند داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала