کارشناس: غرب با انتقال جنگنده های اف 16 به اوکراین در پی تشدید تنش است

© F-35 Joint Program Officeامارات خواهان خرید جنگنده‌های اف ۳۵ است
امارات خواهان خرید جنگنده‌های اف ۳۵ است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2023
اشتراک
جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در اجلاس جی7 اعلام کرد، این کشور به همراه متحدانش آموزش خلبانان اوکراینی را برای استفاده بهینه از جنگنده های نسل چهارم از جمله F-16 های آمریکایی آغاز خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "علی فوات گوکچه"، کارشناس سیاسی ترکیه ای و ندرس دانشگاه غازیانتیپ با اشاره به تاثیر این در طولانی تر کردن مناقشه اوکراین به خبرگزاری اسپوتنیک گفت:"
"غرب نتوانست به نتیجه مطلوب در این جنگ دست یابد، آنها نتوانستند روسیه را تضعیف کنند. تحریم ها نیز نتیجه مطلوبی را در پی نداشت. "نقشه" انرژی روسیه همه این عوامل را مسدود کرد. غرب که به نتیجه ای نرسیده، با استفاده از مزدوران خارجی برای مقاصد خود، سعی در طولانی کردن جنگ دارد. خودروهای زرهی و تانک به کی یف تحویل داده شد، اما برای انجام یک ضد حمله آنها به هوانیروز نیاز دارند. بدون این مورد، عملیات نظامی با استفاده از خودروهای زرهی موفقیت آمیز نخواهد بود. بنابراین، این سوال مطرح شد که از اوکراین با هواپیماهای F-16 حمایت شود. قبلاً به کی یف هواپیماهای MiG-29 شوروی داده می شد ، اما این کافی نبود و بیشتر این جنگنده ها استانداردهای لازم را پاس نکردند. ابتدا قرار است خلبانان اوکراینی برای پرواز با F-16 آموزش داده شده و سپس تحویل مستقیم آغاز شود.
بدین ترتیب غرب به دنبال تشدید تنش و رسیدن به اهداف مدنظر خود است. اما آنها قادر به انجام این کار نخواهند بود، زیرا روسیه از یک سو دارای منابع انرژی قدرتمند است و از سوی دیگر دارای متحدان قدرتمندی مانند چین و کشورهای عربی است. همانطور که می‌دانیم، این رویارویی بین روسیه و اوکراین نیست، بلکه میان روسیه و ایالات متحده است که می‌خواستند روسیه در هرج و مرج و بی‌ثباتی فرو برود و نتواند از چین در مبارزه با آمریکا در منطقه اقیانوس آرام حمایت کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала