وزیر دارایی آمریکا اعلام کرد که این کشور حتی تا نیمه ژوئن "دوام نخواهد آورد"

© AP Photo / Evan VucciМинистр финансов США Джанет Йеллен во время встречи с президентом Джо Байденом в Белом доме
Министр финансов США Джанет Йеллен во время встречи с президентом Джо Байденом в Белом доме - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2023
اشتراک
یلن وزیر خزانه داری: ایالات متحده تا 15 ژوئن دوام نخواهد آورد، اگر مشکل بدهی دولتی را حل نکند.
به گزارش اسپوتنیک، جنت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا در پخش شبکه تلویزیونی NBC اعلام کرد که این کشور در صورتی که دولت مسئله افزایش محدودیت سقف بدهی دولتی را حل نکند، نخواهد توانست تا دو هفته ابتدایی ماه ژوئن را گشت سر بگذارد.
یلن معتقد است: "ارزیابی من: شانس دوام آوردن تا 15 ژوئن ر شرایطی که می بایست تمامی صورتحساب هایمان را پرداخت نماییم، خیلی پایین است".
به گفته این مقام آمریکایی، واشنگتن می بایست تا ابتدای ماه ژوئن راه حلی را برای خروج از وضعیت بحرانی پیدا نماید. وی روز اول ماه ژوئن را "تاریخ نهایی سفت و سخت" خواند. و تا 15 ماه ژوئن دولت موظف است منابعی را برای پرداخت صورتحساب های مالیاتی "جدی" پیدا نماید.
بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2023
بایدن می‌گوید که نمی‌تواند اجتناب از نکول آمریکا را تضمین کند
روز یکشنبه کارین ژان پیئر سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که پیشنهادات مطرح شده توسط تیم کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا مذاکرات برای حل مشکل را "به عقب رانده است".
بدهی دولتی ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه تا سقف تعیین شده 31.382 تریلیون دلار افزایش یافت و هم اینکه کاخ سفید از کنگره این کشور می خواهد تا سقف این بدهی را بدون هیچ پیش شرطی افزایش دهد. اما مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان می باشد تایید این درخواست را با کاهش هزینه های بودجه میسر می داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала