رسانه: قزاقستان سفیر جدید پیشنهادی اوکراین را تایید نکرد

© Sputnik / Olga Golovko /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب موافقتنامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در پارلمان قزاقستان
تصویب موافقتنامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در پارلمان قزاقستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2023
اشتراک
روزنامه زرکالو ندلی می نویسد، قزاقستان از تایید نامزدی سرگئی گایدای، رئیس سابق منطقه لوگانسک تحت کنترل کی یف، به عنوان سفیر اوکراین خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه در مطلب خود آورده است:" به گفته منابع ما، طرف قزاقستانی با ملایمت اما قاطعانه اعلام کرد که مایل است یک دیپلمات حرفه ای را به جای سفیر اوکراین در قزاقستان ببیند".
رسانه های اوکراینی پیش بینی کرده بودند که گایدای می تواند ریاست هیئت دیپلماتیک اوکراین در آستانه را بر عهده بگیرد.
سفیر قبلی اوکراین در قزاقستان پتر وروبلوسکی بود که در اکتبر 2022، رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی او را از سمت خود برکنار کرد. در اواخر ماه اوت، این دیپلمات زمانی که در مصاحبه ای به دیاس کوزیرف، وبلاگ نویس قزاقستانی گفت که کی یف در تلاش است تا حد امکان روس ها را بکشد، رسوایی بین المللی را برانگیخت. این امر موجی از خشم هم در بین مردم قزاقستان و هم در روسیه ایجاد کرد. وزارت امور خارجه قزاقستان در این زمینه به وروبلوسکی اعتراض کرد.
در اوایل سپتامبر، گزارش هایی مبنی بر اینکه این دیپلمات به درخواست مقامات قزاقستان را ترک کرده بود، منتشر شد، اما بعدا مشخص شد که او در تعطیلات بوده و سپس به آستانه بازگشته است. پس از آن، وزارت خارجه روسیه سفیر قزاقستان، یرمک کوشربایف را احضار کرد و به وی اعلام کرد که چنین وضعیتی مطلقا غیرقابل قبول است. در اوایل اکتبر، مشخص شد که آستانه درخواستی از کی یف برای تعیین یک سفیر جدید دریافت کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала