بورل خواستار تسریع روند تامین مهمات اوکراین شد

© AFP 2023 / John Thysاتحادیه اروپا: نباید اجازه دهیم چین و روسیه کنترل افغانستان را در دست بگیرند
اتحادیه اروپا: نباید اجازه دهیم چین و روسیه کنترل افغانستان را در دست بگیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2023
اشتراک
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا از وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا ارسال مهمات و تجهیزات نظامی به اوکراین را تسریع بخشند.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل روز دوشنبه در بروکسل پس از نشست شورای اروپا در سطح وزرای خارجه گفت: "از همه وزیران خواستم تا تحویل مهمات به اوکراین را تسریع کنند و در اقدام برای این موضوع و همچنین تکمیل قسمت بعدی کمک های صندوق صلح اروپا مشارکت کنند.
بورل گفت: "حمایت نظامی ما از اوکراین باید ادامه و افزایش یابد."
وی گفت که به وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا توضیح داد که "اقدامات به موقع همه افراد در سرویس اقدام خارجی اروپا، آژانس دفاع اروپا و کمیسیون اروپا برای تامین سلاح، مهمات و موشک به اوکراین، بسیار مهم کلیدی است."
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره آموزش نیروهای نظامی اوکراین به عنوان بخشی از مأموریت آموزشی اتحادیه اروپا گفت:" خبر خوب این است که ماموریت اروپایی وظیفه اولیه خود را انجام و آموزش 15 هزار سرباز اوکراینی را تکمیل کرده است. تا پایان سال ما 15 هزار سرباز دیگر را نیز آموزش خواهیم داد."
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". ک
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала