- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

در آمریکا توضیح دادند که هنگام رهگیری موشک روسی "کینژال" توسط "پاتریوت" چه اتفاقی افتاد

© Photo / U.S. Armyسامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت
سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2023
اشتراک
مجله آمریکایی Military Watch Magazine می نویسد: سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت هنگام تلاش برای سرنگونی موشک ابر صوت روسی "کینژال" ("خنجر") که این سیستم دفاع هوایی آمریکا را منهدم کرد، تمام 32 موشک خود را از دست داد.
به گزارش اسپوتنیک، در این مقاله آمده است: "سی و دو موشک پاتریوت که موشک‌های بالستیک کینژال را هدف قرار دادند، ناکام ماندند. هزینه پرتاب کل آنها 96 میلیون دلار بود".
سیستم‌های پدافند هوایی آمریکا برای محافظت از پایتخت اوکراین در برابر حملات بزرگ روسیه به زیرساخت‌های حیاتی باقی مانده‌اند، زیرا میزان تحرک آن‌ها حتی کمتر از انواع سامانه‌های اس 300 ساخت شوروی است. این نشریه خاطرنشان می کند که این اجازه نمی دهد که تأسیسات پاتریوت برای پوشش سربازان به جبهه نزدیک تر شوند.
نتایج مورد انتظار
تایلر روگووی، کارشناس نظامی، پیشتر در مقاله ای برای War Zoneنوشت : تخریب مجتمع های پاتریوت در کیف توسط کینژال به دلیل مشخصات فنی بالای این موشک روسی یک رویداد مورد انتظار بود.
این تحلیلگر یادآور شد: احتمال آسیب یا انهدام سامانه پاتریوت توسط آتش دشمن نباید تعجب آور باشد. <…> موشک های بالستیک هوا پرتاب کینژال بهترین سلاح های متعارف برای حمله موفقیت آمیز به این آتشبارها خواهند بود. آنها از جمله برای فرار از دفاع موشکی سطح بالاتر طراحی شده اند.
موشک هایپرسونیک کینژال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
انهدام ایستگاه راداری چند منظوره در کی یف توسط موشک کینژال روسی
به گفته روگووی، چنین پدافند هوایی به هر حال به دلیل رادارهایشان که امواج الکترومغناطیسی قدرتمندی تولید می کنند که به راحتی قابل شناسایی و مکان یابی است مورد حمله قرار خواهند گرفت،. به گفته وی، حتی سریع ترین انواع پاتریوت کم تحرک بوده و حرکتشان مدتی طول می کشد.
ضربه کینژال
پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که ارتش روسیه روز سه شنبه با استفاده از موشک فراصوت کینژال یک ایستگاه راداری چند منظوره و پنج پرتابگر سامانه پاتریوت را منهدم کرد.
سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون گفت که کی یف پاتریوت آسیب دیده را تعمیر کرد و افزود که ایالات متحده "مقداری کمک" به کی یف در تعمیر این سیستم ارائه کرده ، بدون اینکه مشخص کند طرف آمریکایی دقیقاً چه کمکی رسانده است.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، اظهارات مقامات اوکراینی درباره شش موشک کینژال روسی که توسط سامانه پدافند هوایی آنها سرنگون شده ، با واقعیت مطابقت ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала