نماینده چین: هیچ داروی معجزه آسایی برای حل و فصل بحران اوکراین وجود ندارد

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده چین: هیچ داروی معجزه آسایی برای حل و فصل بحران اوکراین وجود ندارد
  نماینده چین: هیچ داروی معجزه آسایی برای حل و فصل بحران اوکراین وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2023
اشتراک
لی هوی، نماینده ویژه جمهوری خلق چین در امور اوراسیا در جریان مذاکرات با مقامات اوکراین اعلام کرد هیچ داروی معجزه آسایی برای حل بحران اوکراین وجود ندارد و همه طرف ها باید شرایطی را برای مذاکرات صلح آمیز ایجاد کنند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه اعلام کرد، نماینده ویژه چین در امور اوراسیا، لی هوی، در تاریخ 16 تا 17 مه از اوکراین بازدید کرد و در آنجا با ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین، آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی، دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه و همچنین دیگر مقامات ارشد وزارت دفاع، وزارت نیروو وزارت زیرساخت این کشور دیدار کرد. خاطرنشان می شود که طرفین در مورد مشکل حل و فصل سیاسی بحران اوکراین و روابط چین و اوکراین تبادل نظر کردند.
وب سایت رسمی وزارت خارجه چین افزود، لی هوی گفت: هیچ داروی معجزه آسایی برای حل بحران اوکراین وجود ندارد، همه طرف ها باید به اعتماد متقابل نایل آمده و شرایطی را برای مذاکرات صلح ایجاد کنند.
به گفته وزارت خارجه چین، لی هوی به طرف اوکراینی مواضع چین در رابطه با راه حل سیاسی برای بحران اوکراین را تشریح کرد. به گفته وی، چین آماده است به جامعه بین المللی در شکل گیری "بزرگترین مخرج مشترک" برای حل بحران اوکراین بر اساس موضعی که قبلاً توسط طرف چینی بیان شده کمک کند و تلاش های خود را برای پایان دادن به درگیری های نظامی و احیای صلح در اسرع وقت انجام دهد.
پیشتر وانگ ونبین، نماینده رسمی وزارت امور خارجه چین از سفر برنامه ریزی شده نماینده ویژه این کشور خبر داده بود . به گفته وی، از 15 ماه مه، لی هوی از اوکراین، لهستان، فرانسه، آلمان و روسیه بازدید خواهد کرد تا درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین گفتگو کند.
چین آمادگی خود را برای همکاری با روسیه برای حل مناقشه در اوکراین ابراز کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2023
چین آمادگی خود را برای همکاری با روسیه برای حل مناقشه در اوکراین ابراز کرد
ژو رونگ، محقق ارشد موسسه مالی چونگ یانگ از دانشگاه رنمین چین، پیشتر گفته بود که سفر اروپایی لی هوی به حل فوری بحران منجر نمی شود، بلکه مواضع همه طرف ها را در مورد راه های مقابله با آن روشن می کند. این کارشناس خاطرنشان کرد که در این بازدید، لی هوی با مواضع طرف های مربوطه و مهمتر از همه با موضع و نگرش اوکراین در قبال حل و فصل بحران آشنا خواهد شد.
در پایان ماه آوریل، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با ولودیمیر زلنسکی گفتگوی تلفنی داشت. رهبر اوکراین گفت که این گفتگو طولانی و آموزنده بود و همچنین از تعیین سفیر اوکراین در چین خبر داد. به دنبال آن رهبر چین اعلام کرد نماینده ویژه دولت خود در امور اوراسیا را به اوکراین و سایر کشورها می فرستد تا درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین تبادل نظر کند. یو جون، معاون بخش آسیای مرکزی و کشورهای اروپای شرقی وزارت امور خارجه چین بعداً به خبرنگاران گفت، هیئت ویژه این کشور برای حل بحران اوکراین به ریاست لی هوی نماینده ویژه چین در امور اوراسیا، سفیر سابق چین در روسیه خواهد بود.
مقامات چینی در ماه فوریه طرح صلح خود را پیشنهاد کردند. این شامل 12 ماده از جمله درخواست آتش بس، احترام به منافع مشروع همه کشورها در زمینه امنیت و حل و فصل بحران انسانی در اوکراین است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بسیاری از نکات طرح صلح چین را می توان زمانی که در غرب و کی یف آماده باشند به عنوان مبنایی برای حل و فصل درگیری در نظر گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала