چین آمادگی خود را برای همکاری با روسیه برای حل مناقشه در اوکراین ابراز کرد

© Sputnik / Pavel Lvov  /  مراجعه به بانک تصاویر چین آمادگی خود را برای همکاری با روسیه برای حل مناقشه در اوکراین ابراز کرد
چین آمادگی خود را برای همکاری با روسیه برای حل مناقشه در اوکراین ابراز کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2023
اشتراک
چین گانگ وزیر امور خارجه چین در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد پکن قصد دارد تعامل و هماهنگی خود را با مسکو حفظ کند تا مشارکت واقعی در حل بحران اوکراین داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشست دو وزیر در چهارم ماه مه در حاشیه نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای در هند برگزار شد.
به نقل از وب سایت رسمی وزارت امور خارجه چین، چین گانگ گفت: چین به طور مداوم مذاکرات صلح را پیش خواهد برد و آماده است تا تعامل و هماهنگی با روسیه را برای کمک واقعی به حل و فصل سیاسی بحران حفظ کند.
لاوروف همانطور که در این اطلاعیه آمده است، در پاسخ با اشاره به اهمیت موضع چین در قبال حل و فصل سیاسی بحران اوکراین، موافقت خود را با موضع اصولی پکن و آمادگی برای حفظ تماس نزدیک با چین را اعلام کرد.
Председатель объединённого комитета начальников штабов, генерал Марк Милли - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
ایالات متحده مصمم به ایجاد مزاحمت برای ائتلاف راهبردی نظامی روسیه و چین است
طرفین همچنین بر تقویت همکاری و هماهنگی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، مقابله با "جنگ سرد جدید" و حفظ صلح و ثبات منطقه ای تاکید کردند. روسیه و چین بار دیگر آمادگی خود را برای تقویت هماهنگی و همکاری در چارچوب ساختارهای چندجانبه مانند بریکس، گروه 20 و سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای و "مقابله با هر گونه سلطه طلبی " خاطر نشان کردند.
در پایان ماه آوریل، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین با ولودیمیر زلنسکی گفت‌وگوی تلفنی داشت و طی آن گفت که چین فرستاده ویژه خود در امور اوراسیا را به اوکراین و دیگر کشورها می‌فرستد تا درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین با آنها تبادل نظر کند. یو جون، معاون بخش آسیای مرکزی و کشورهای اروپای شرقی وزارت امور خارجه چین بعداً به خبرنگاران گفت، هیئت ویژه برای حل بحران اوکراین به ریاست لی هوی نماینده ویژه چین در امور اوراسیا و سفیر سابق چین در روسیه خواهد بود.
مقامات چین در ماه فوریه طرح صلح خود را پیشنهاد کردند. این شامل 12 ماده از جمله درخواست آتش بس، احترام به منافع مشروع همه کشورها در زمینه امنیت و حل و فصل بحران انسانی در اوکراین است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بسیاری از نکات طرح صلح چین را می توان به عنوان مبنایی برای حل و فصل مناقشه در نظر گرفت اما وقتی که در غرب و در کیف برای این امر آماده باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала