استولتنبرگ: از عرضه موشک های کروز به اوکراین استقبال می کنم

© AFP 2023 / Thierry CharlierГенсек альянса Йенс Столтенберг во время выступления в Брюсселе
Генсек альянса Йенс Столтенберг во время выступления в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2023
اشتراک
استولتنبرگ از اظهارات کشورهای عضو ناتو در مورد عرضه موشک های کروز به اوکراین استقبال کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که از اظهارات کشورهای عضو ناتو در مورد عرضه موشک های کروز به کی یف و همچنین آموزش خلبانان اوکراینی برای کار بر روی هواپیماهای نظامی غربی استقبال می کند.
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر پرتغال گفت: من از اظهارات اخیر متفقین در مورد تامین موشک های کروز و آموزش خلبانان اوکراینی در استفاده از هواپیماهای جنگی غربی استقبال می کنم.
در 11 می، بریتانیا اعلام کرد که موشک های کروز سایه توفان را به اوکراین منتقل می کند (محدوده تخریب مدل صادراتی آن حدود 250 کیلومتر است).
در عین حال، به گزارش سی ان ان، لندن از کی یف اطمینان دریافت کرد که آنها فقط برای اهداف در سرزمین هایی که اوکراین آن را متعلق به خود می داند، استفاده می شود و از آنها برای حمله به "سرزمین اصلی" روسیه استفاده نخواهد کرد. ازآان زمان، کی یف چندین بار لوهانسک را با این موشک ها هدف قرار داده است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که این امر نیاز به پاسخ کافی دارد. انتقال موشک های دوربرد سایه طوفان لندن به کی یف منجر به تشدید جدی درگیری اوکراین می شود.
مسکو سال گذشته یادداشتی به کشورهای عضو ناتو در مورد تامین سلاح به مقامات کی یف فرستاد.
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که هرگونه محموله با تجهیزات نظامی به اوکراین به یک هدف مشروع برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با انتقال سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در انگلستان، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها به طور مستقیم در این درگیری دخیل هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала