گزارش و تحلیل

رسانه: روسیه تهدیدهای توخالی نمی کند

Storm Shadow missile - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
اشتراک
تنها 24 ساعت پس از عبور سوناک از "خط قرمز" کمک نظامی به اوکراین، روسیه یک پاسخ قاطع داد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از پرتال اینترنتی چینی Baijiahao، خبر مبنی بر اینکه لندن قصد دارد موشک های کروز به کی یف تحویل دهد در رسانه ها منتشر شد. هنگامی که یک خبرنگار از "بن والاس" وزیر دفاع بریتانیا در این مورد پرسید، او تأیید کرد که دولت ریشی سوناک واقعاً در حال برنامه ریزی برای انتقال موشک های کروز سایه توفان به اوکراین است.
انگلیس با ارسال موشک های کروز به اوکراین از "خط قرمز" عبور کرد
پیشتر انگلیس مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکرین ارسال کرده بود. این موضوع جنجال بزرگی را در سراسر جهان ایجاد کرد. اکنون لندن یک بار دیگر از "خط قرمز" عبور کرده است. انگلیس تصمیم گرفت موشک های کروز سایه توفان را برای کمک به ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین به کی یف بفرستد.
موشک کروز سایه توفان، یک موشک کروز رادارگریز دوربرد است که به طور مشترک توسط بریتانیا و فرانسه ساخته شده است. برد آن 250 کیلومتر است. این موشک کروز دوربرد 20 سال پیش اولین بار در جنگ عراق مورد استفاده قرار گرفت. برخی از تحلیلگران معتقدند که این موشک می تواند به دونباس و حتی به داخل روسیه برسد.
اکنون درگیری در اوکراین به آن مرحله حساس رسیده است که همه طرف ها این امید را در سر می پرورانند که مسکو و کی یف هر چه زودتر مذاکرات صلح را آغاز کنند. اما حرکت لندن مطمئناً اوکراین را به لبه پرتگاه سوق خواهد داد .
یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده گفته است که موشک کروز سایه توفان فرصتی را به کی یف می دهد که مدت ها آرزویش را داشته است. روسیه که دید، بریتانیا از "خط قرمز" عبور کرده است، در کمتر از 24 ساعت دست به اقدامی تلافی جویانه زد.
پاسخ مسکو به لندن دیری نپایید
یکی از ویژگی های اصلی مسکو این است که همیشه آنچه را که وعده می دهد انجام می دهد و هرگز کسی را بیهوده تهدید نمی کند. مسکو در مقابل تحریکات کشورهای غربی، هیچ گاه از پاسخگویی دریغ نکرده است. و این دفعه طرف روسی خیلی سریع واکنش نشان داد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که اقدامات طرف انگلیسی ارتش روسیه را مجبور به واکنش می کند.
به محض اینکه لندن اعلام کرد که موشک‌های کروز دوربرد را در اختیار کی یف قرار می‌دهد، روز بعد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک موشک کروز بریتانیایی سایه توفان را در اوکراین سرنگون کرده است.
بسیاری از کشورهای اروپایی، از جمله بریتانیا و آلمان، اعلام کردند که تانک‌های اصلی میدان نبرد را به اوکراین تحویل می دهند. اما این تانک‌ها هرگز به میدان نبرد نرسیدند زیرا توسط موشک های هایپرسونیک روسی منهدم شدند.
کشورهای غربی همراه با ایالات متحده و بریتانیا همچنان به انتقال سلاح های پیشرفته تر و بیشتر به نیروهای مسلح اوکراین ادامه می دهند. با این حال، بزرگترین مشکل در حال حاضر این است که آنها ممکن است به اوکراین نرسند، زیرا در طول مسیر توسط روسیه نابود خواهند شد. حرکت لندن خشم مسکو را برانگیخت و اوکراین و کل جهان را در معرض خطر بیشتری قرار داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала