رسانه: اتحادیه اروپا باید میان اوکراین و ترکیه یکی را انتخاب کند

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
اشتراک
بر اساس مقاله پولیتیکو، اتحادیه اروپا به دلیل مشکلات اقتصادی نمی تواند به طور همزمان اوکراین و ترکیه را به عضویت خود بپذیرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد اروپایی گفت: "در مقطعی، ما باید روشن کنیم که اوکراین و بالکان غربی آخرین مرحله توسعه هستند. غیرقابل تصور است که اتحادیه اروپا بتواند ترکیه و اوکراین را جذب کند. ظرفیت اروپا این را تحمل نخواهد کرد".
خاطرنشان می شود که حمایت قابل توجه بروکسل از کی یف "ممکن است اتحادیه اروپا را وادار به اعلام عدم پیوست ترکیه به این اتحادیه کند. به همین دلیل، اگر رجب طیب اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه پیروز شود، بسیاری در اروپا "نفسی به راحتی می کشند" و نه مخالفانی که برای پیوستن سریعتر به اتحادیه اروپا آماده شده‌اند.
ولودیمیر زلنسکی در 28 فوریه 2022 درخواست پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را امضا کرد. سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا در اجلاس سران در بروکسل در 23 ژوئن اعطای وضعیت نامزدهای پیوستن به این سازمان را به کی یف و کیشینو تصویب کردند. برای آغاز مذاکرات الحاق، کشورها باید چندین شرط از جمله اصلاحات را رعایت کنند. دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین در ژانویه گفت که کی یف یک "برنامه جاه طلبانه" برای پیوستن به اتحادیه اروپا ظرف دو سال دارد.
کسب وضعیت یک نامزد تنها مرحله اولیه یک سفر نسبتا طولانی برای پیوستن به اتحادیه اروپا است. ترکیه از سال 1999، مقدونیه شمالی از سال 2005، مونته نگرو از سال 2010 و صربستان از سال 2012 نامزد بوده اند. در حالی که کرواسی آخرین کشوری بود که به اتحادیه اروپا پیوست؛ این اتفاق در سال 2013 روی داد، این روند ده سال طول کشیده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала