سرانجام "اروپاربایی" آمریکا برای تضعیف روسیه چه خواهد بود؟

© AP Photo / Jacquelyn Martinآمریکا و اروپا
آمریکا و اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2023
اشتراک
در چین، از روی ماجرای "کشور‌ربایی" آمریکا که گویا می توانست باعث تضعیف روسیه شود، پرده برداشتند.
به گزارش اسپوتنیک، با استناد به مقاله منتشره در "گلوبال تایمز"، ایالات متحده در تلاش برای تضعیف روسیه از طریق ارسال تسلیحات به کی‌یف، می خواهد اروپا را کنترل کند.
در مقاله منتشره این نشریه اشاره شده است: "سفرهای اخیر ولادیمیر زلنسکی به کشورهای اروپایی تنها نشان دهنده شتاب گرفتن درگیری در اوکراین است.
ایالات متحده کمک های نظامی خود به اوکراین را ادامه می دهد. واشنگتن همچنین دست به "اروپاربایی" زده است تا به کی‌یف تسلیحات ارسال کنند".
چین گانگ وزیر امور خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
نقض توافق مثبت در روابط چین و آمریکا از سوی ایالات متحده
سونگ ژونگ پینگ، کارشناس نظامی چین معتقد است: "همه اینها در خدمت منافع ایالات متحده است که هدفش وادار کردن کشورهای اروپایی برای کمک به ایالات متحده جهت استفاده از مسئله اوکراین برای مقابله با روسیه و تضعیف آن است.
غرب با اقدامات خود، فقط درگیری در اوکراین را افزایش می دهد. واشنگتن باید هر چه زودتر به دنبال آغاز مذاکرات صلح و الگوبرداری از چین باشد".
گفتنی است، زلنسکی روز شنبه از ایتالیا و واتیکان و روز یکشنبه از آلمان بازدید کرد و در آنجا با رئیس جمهور فرانک والتر اشتاین مایر در اقامتگاه بلویو خود دیدار کرد. پس از آن به فرانسه رفت و در آنجا با امانوئل مکرون، رهبر فرانسه ملاقات کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала