نقض توافق مثبت در روابط چین و آمریکا از سوی ایالات متحده

© Photo / Embassy of the People's Republic of China in the USAچین گانگ وزیر امور خارجه چین
چین گانگ وزیر امور خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه چین: ثبات روابط دوجانبه اولویت اصلی است.
به گزارش اسپوتنیک، چین گانگ، وزیر امور خارجه چین در دیدار با نیکلاس برنز، سفیر آمریکا در چین اظهار داشت که ایالات متحده حرکت مثبتی را که در روابط با چین دو رهبر در بالی به آن دست یافتند را مختل کرده است. ثبات روابط دوجانبه اولویت اصلی است.
وی در ادامه افزود: "نوامبر گذشته، رئیس جمهور چین، شی جین پینگ و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، مذاکرات موفقیت آمیزی در بالی انجام دادند و به اجماع مهمی دست یافتند.
با این حال، پس از آن، تعدادی از اقدامات و اظهارات نادرست طرف آمریکایی، باعث توقف این حرکت مثبت در روابط دوجانبه شد و مناسبات دو کشور دوباره به سردی گرائید".
Сторонники Виктора Януковича из Донецка на митинге в его поддержку, который прошел на Вокзальной площади Киева - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
گزارش جدید چین پیرامون نقش آمریکا در ایجاد انقلاب های رنگی
ثبات روابط دوجانبه اولویت اصلی است. لازم است از مارپیچ نزولی روابط و همچنین بروز شرایط پیش بینی نشده بین کشورها جلوگیری شود. چین به طور قاطعانه به اصول احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری متقابل سودمند در روابط با ایالات متحده که توسط شی جین پینگ پیشنهاد شده پایبند خواهد بود.
ما امیدواریم که طرف آمریکایی عمیقاً در اقدامات خود تجدید نظر کند، در جهت چین روابط را خود را شکل بدهد تا روابط چین و آمریکا از این وضعیت دشوار خارج شود و آنها را در مسیر درست هدایت کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала