زلنسکی: اوکراین برای ضد حمله به زمان بیشتری نیاز دارد

© Photo / The Presidential Office of Ukraineزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
اشتراک
ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد، کشورش برای انجام ضد حمله علیه روسیه به زمان بیشتری احتیاج دارد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور اوکراین در جریان سفر خود به بریتانیا گفت: "ما واقعاً به زمان نیاز داریم، نه خیلی. تا مدتی دیگر آماده خواهیم شد. نمی توانم جزئیات را با شما در میان بگذارم. ما باید آماده شویم."
پیش از این نیز زلنسکی گفته بود که اوکراین برای شروع ضد حمله به زمان بیشتری نیاز دارد. او توضیح داد که اوکراین می تواند در حال حاضر نیز حمله کند، اما "نیروهای زیادی را از دست خواهد داد."
دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین در اوایل آوریل گفت که ضدحمله اوکراین ممکن است در تابستان آغاز شود. او بعداً گفت که این حملات "به زودی" آغاز خواهند شد. رسانه های آمریکایی گزارش دادند که ضد حمله اوکراین ظاهراً برای 30 آوریل برنامه ریزی شده بود. کارشناسان نیز خاطرنشان کردند که نمی توان اظهارات متناقض کی یف و واشنگتن را باور کرد: این می تواند بخشی از یک کمپین اطلاعاتی نادرست باشد.
وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که کشورهای غربی خواستار ادامه عملیات تهاجمی کی یف و اشغال مناطق جدید الحاقی به روسیه هستند، اگرچه آنها درک می کنند که چنین طرح هایی محکوم به شکست است. دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه پیشتر گفته بود که حمله احتمالی به کریمه به معنای تشدید درگیری خواهد بود و از مقامات اوکراینی خواست درک کنند که چنین حملاتی با استفاده از هر نوع سلاحی با "انتقام اجتناب ناپذیر" مواجه خواهد شد.
روسیه در 24 فوریه سال گذشته عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامیده است. ب
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала