- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تانک های سبک فرانسه برای اوکراین

© AFP 2023 / Loic Venanceمکرون، رئیس جمهور فرانسه
مکرون، رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
اشتراک
فرانسه قصد دارد تانک های سبک "ای ام ایکس-10 ار. سی" را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و ولادیمیر زلنسکی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که فرانسه قصد دارد در هفته های نزدیک چندین گردان اوکراینی را آموزش داده و ده ها خودروی زرهی و تانک سبک "ای ام ایکس-10 ار. سی" (AMX-10RC ) را در اختیار آنها بگذارد.
در بیانیه خبرگزاری نامبرده آمده است: "در هفته‌های آینده، فرانسه چندین گردان را با ده‌ها خودروی زرهی و تانک سبک از جمله AMX-10RC آموزش و تجهیز خواهد کرد".
مکرون و زلنسکی خاطرنشان کردند که لازم است "فشار جمعی بر روسیه از طریق وضع تحریم های بیشتر افزایش یابد تا توانایی روسیه برای ادامه جنگ غیرقانونی و تهاجمی آن تضعیف یابد".
علاوه بر این، پاریس قصد دارد تلاش‌های خود را در حمایت از قابلیت‌های دفاع هوایی اوکراین برای محافظت از مردمش در برابر حملات روسیه متمرکز کند.
Президент Франции Эммануэль Макрон с президентом Украины Владимиром Зеленским в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2023
در فرانسه خبر از تبدیل شدن پاریس به طرف درگیر در مناقشه اوکراین دادند
زلنسکی روز شنبه از ایتالیا و واتیکان و روز یکشنبه از آلمان بازدید کرد و در آنجا با رئیس جمهور فرانک والتر اشتاین مایر در اقامتگاه بلویو خود دیدار کرد. پس از آن به فرانسه رفت و در آنجا با امانوئل مکرون، رهبر فرانسه ملاقات کرد.
شایان ذکر است، فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود.سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
گفتنی است، غرب پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، فشار تحریم ها بر مسکو را افزایش داد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا قبلاً شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه شامل تحریم تدریجی واردات زغال سنگ و نفت است.
 تصرف پایتخت آلمان نازی توسط نیروهای شوروی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
گزارش و تحلیل
اگر روسیه نبود انگلیس و فرانسه و آمریکا و... نبودند
غرب پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، فشار تحریم ها بر مسکو را افزایش داد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا قبلاً شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه شامل تحریم تدریجی واردات زغال سنگ و نفت استعملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست.
هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفت نکرد.
گفتنی است، پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش دادند، اما این امر موجب تورم بی‌سابقه در خود آمریکا و اروپا شد. به دلیل افزایش قیمت سوخت، در درجه اول گاز، صنعت اروپا تا حد زیادی مزایای رقابتی خود را از دست داده است، در حالی که صنعت آمریکا در حال رشد است.
همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرده است، سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است، اما تحریم ها ضربه شدیدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی آمریکا و متحدانش بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала